Marki na TikToku: x-kom

Marki na TikToku: x-kom

W cyklu „Marki na TikToku” prezentujemy działania znanych brandów na zdobywającej coraz większą popularność platformie społecznościowej. Tym razem prezentujemy markę x-kom.

>>> Marki na TikToku: Eobuwie.pl

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

O działaniach x-kom na TikToku opowiada Jakub Biel, PR & communication manager marki. 

Jaki jest cel Waszego profilu? Co chcecie za jego pośrednictwem pokazać, wypromować?

To ciekawe wyzwanie, z którym poradziliśmy sobie całkiem nieźle. Pokazujemy, że x-kom to nie tylko sklep, magazyn czy kurierzy, ale przede wszystkim fajni ludzie. No i chcemy być wszędzie tam, gdzie nasi klienci. Każdego dnia mamy na TikToku co najmniej kilka pytań o sprzęt komputerowy, polecane smartfony, czy nawet drony.

Kto odpowiada za tworzenie treści?

Chętne osoby z zespołu komunikacji. Nie zlecaliśmy tego agencji, tylko woleliśmy nauczyć się wszystkiego od zera. Jak widać – warto było, bo dobijamy do 20 mln odsłon za 0 zł.

Jak wygląda proces tworzenia takich treści? Na jakie kwestie trzeba zwracać największą uwagę?

To dość trudne do wytłumaczenia, ale największym wrogiem marek na TikToku jest tzw. cringe. Nie ma nic gorszego, niż grupa dorosłych cwaniaczków, która udaje, że wystarczy powiedzieć eluwina i założyć czapkę z daszkiem.

@xkompl

Jakiej muzyki słuchasz? ##xkom ##music ##philcollins ##intheairtonight

♬ dźwięk oryginalny - xkompl

Szukamy inspiracji wszędzie – czasem jest to reklama telewizyjna, innym razem dziwna sytuacja w sklepie, a jeszcze innym serwis informacyjny. Zbieramy wszystko, co może być ciekawe, spisujemy pomysły i co kilka dni nagrywamy parę filmów. Pewien procent nigdy nie jest publikowany ;).

Jaki rodzaj contentu sprawdza się u Was najbardziej?

Nie tańczymy, nie śpiewamy, nie ruszamy ustami do śpiewu. Czyli totalnie odchodzimy od tego, co boomers może uznać za „typowego TikToka”. Sprawdzają się u nas trzy typy treści: zabawne (reakcje na bieżące trendy), poradnikowe (np. z ładowarkami do telefonu) i formowe (np. kolega zasypiający w biurze czy nasze metody na kwarantannę). Zebraliśmy już ponad 2 miliony polubieni, więc chyba robimy to dobrze.

Czy promujecie swój tiktokowy profil w innych kanałach social mediowych?

Spróbowaliśmy raz na Facebooku, ale starsza grupa nie przyjęła tego zbyt dobrze. Cały ruch budujemy wewnątrz TikToka, tak trafiamy do nowych fanów z którymi wcześniej nie mieliśmy wspólnego języka.

Co według Ciebie wpływa na to, że dane treści staną popularne?

Na pewno zrozumienie tej społeczności, bo przerzucanie treści z YouTube'a nie zadziała. Chętnie reagujemy na nowe trendy, nie boimy się też skoków do wody czy testowania zooma w aparacie nowego telefonu. Robimy wszystko, co trafia do młodych ludzi i pokazuje ludzką twarz. Poza tym ważne są wszystkie elementy wpływające na wirusowość, jak emocje, opowieść czy użyteczność treści.

@xkompl

Słuchasz Taco? ##mójszlagier ##albumcover ##xkom ##dlaciebie ##trend ##tacohemingway

♬ Trap Sax - Nish

Czy w planach macie korzystanie z social commerce na TikToku?

Oczywiście, czekamy na nowe funkcje, które są już dostępne w Chinach. 

Czy korzystacie ze współpracy z influencerami, którzy działają na TikToku?

Nie korzystamy i na razie nie planujemy. Możliwe, że to się zmieni, ale na teraz nie widzę takiej konieczności.

W jaki sposób dobieracie influencerów?

Nie mamy influencerów. Stworzyliśmy własnych z pracowników.

@xkompl

Jaki masz telefon? ##xkom ##iphone ##battery ##dlaciebie ##phone

♬ Rumors - Jake Miller

Jakich porad udzieliłbyś markom, które chcą rozpocząć swoją przygodę z TikTokiem?

Błagam, spędźcie trochę czasu na TikToku zanim zaczniecie coś wrzucać. Kopiowanie telewizji do YouTube'a się nie sprawdziło i tu jest podobnie. A później – próbujcie. Jak treści będą słabe, to po prostu nikt ich nie zobaczy, więc żadna strata.

Do kogo trafiają wasze treści?

Od początku założyliśmy, że tworzymy tylko po polsku. No bo co nam z milionowych odsłon, kiedy oglądaliby je Chińczycy? Teraz ok. 90% naszych odbiorców to Polacy i co ciekawe w 60% kobiety. To dość interesujące, bo na Instagramie czy YT zdecydowana większość to mężczyźni.

Pełne case study naszego wejścia na tę platformę znajdziecie na stronie.

 

O rozmówcy:

Jakub Biel, PR & communication manager marki x-kom. Znany z niestandardowego podejścia do marketingu, co udowodnił m. in. pierwszą głośną polską kampanią na Pornhubie czy wysłaniem iPhona do stratosfery. Aktualnie odpowiada za komunikację grupy x-kom (zespoły: social media, YouTube, PR, komunikacja wewnętrzna i eventy). Wcześniej pracownik Grupy Onet, firmy Solgaz czy kilku stacji radiowych. Częsty prelegent na konferencjach i wykładowca akademicki. Zazwyczaj bardziej kreatywny niż nazwa jego bloga: jakubbiel.pl

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij