Według danych Polskiej Organizacji Turystycznej zaprezentowanych w lipcu ubiegłego roku, turystyka odpowiadała za około 6 proc. polskiego PKB a pracowało w niej ponad 700 tys. osób. Podczas, kiedy odmrażanie powoduje, że część gospodarki może odetchnąć turystyka jest jedną z branż, które nie tylko pierwsze odczuły narodową kwarantannę, ale nadal odnotowuje ogromne straty, a odbudowanie jej pozycji będzie niezwykle trudne i żmudne jeśli pandemia i jej skutki będą utrzymywały się dłużej.
Ośrodki wypoczynkowe, hotele, gospodarstwa agroturystyczne, ich właściciele, pracownicy i ich rodziny, firmy świadczące usługi dla branży – dzisiaj wszyscy stoją przed trudnym wyzwaniem. Muszą uporać się z ograniczeniami, a jednocześnie zaprosić do siebie Gości zapewniając im maksimum ochrony i poczucia bezpieczeństwa, aby ochronić miejsca pracy i ratunek dla swojego biznesu.
Zobacz również
– Celem naszej kampanii jest zachęcenie Polaków do pozostania w tym roku w kraju, przemierzania Polski wzdłuż i wszerz, w poszukiwaniu niezwykłych zakątków, odkrywania uroków, tajemnic, ciekawej historii ale też bogatej, regionalnej kuchni. W ten sposób chcemy pomóc całej branży a jednocześnie pokazać, że jak mówi stare powiedzenie cudze chwalicie, swego nie znacie – mówi Wioletta Pietrzak, prezes fundacji i pomysłodawczyni akcji.
Kampanię wspiera trzech Ambasadorów
- Jacek Pałkiewicz – polski dziennikarz i podróżnik, reporter, odkrywca źródła Amazonki; członek rzeczywisty Królewskiego Towarzystwa Geograficznego.
- Witold Casetti – pół Włoch, pół Polak z wyboru mieszkający w Polsce. Znany z takich programów jak „Europa da się lubić” czy „Wyspa Robinson” i „Dookoła Sportu”.
- Marcin Mroczek – polski aktor serialowy i teatralny. Znany publiczności przede wszystkim z roli Piotrka w serialu „M jak miłość”.
W sobotę, 6 czerwca, w fascynującą dwutygodniową podróż wyruszyło 16 blogerów oraz Ambasadorzy. Każdy z blogerów odwiedza jedno województwo odkrywając znane i mniej znane skarby polskiej turystyki. Z podróży powstaną filmy i 16 e-booków, które mają być swoistymi przewodnikami po Polsce. Docelowo organizatorzy chcą przekazać przewodniki do samorządów oraz izb turystycznych do wykorzystania jako materiał promocyjny.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
– #urlopwkraju to projekt, który powstał z potrzeby chwili i potrzeby serca. To akcja, dzięki której odkryjemy Polskę na nowo, zachwycimy się nią naprawdę. Zapraszamy wszystkich nie tylko do obserwowania naszych profili na Facebooku i Instagramie, śledzenia przygód naszych Podróżników, ale przede wszystkim do oznaczania swoich podróży hasztagiem #urlopwkraju abyśmy razem mogli stworzyć turystyczną mapę Polski – zachęca Agnieszka Szmidt, współorganizatorka kampanii odpowiedzialna za jej promocję.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Partnerem strategicznym akcji #urlopwkraju została firma Alphabet Polska Fleet Management, świadcząca usługi wynajmu długoterminowego samochodów, która udostępniła na potrzeby projektu 20 samochodów marek BMW oraz MINI.