– Pielęgniarki i pielęgniarze to dzisiaj jedna z najbardziej stygmatyzowanych grup zawodowych. Mimo ich ogromnego poświęcenia, zaangażowania i ciężkiej pracy – niejednokrotnie możemy znaleźć świadectwa – głównie w mediach internetowych – nacechowane negatywnym przekazem i brakiem zrozumienia jak ważną społeczną rolę spełniają podczas światowej pandemii, jak i w codziennym życiu pacjentów. Gdy nałożymy na obraz zawodu pielęgniarki wszechobecny strach i lęk przed nieznanym, okazuje się, że bardzo łatwo można błędnie ocenić sytuację, a tym samym drugiego człowieka, pracownika służby zdrowia, który przecież dla naszego dobra poświęca także swoje zdrowie, w tym zdrowie psychiczne, życie, relacje z rodziną i dziećmi – wyjaśnia Katarzyna Kowalska, prezes zarządu firmy PRIMOPRO.
W ramach Akademii Pielęgniarstwa Onkologicznego – i samego Programu Edukacji Onkologicznej – w bieżącym roku zaplanowane zostało 26 kolejnych, bezpłatnych szkoleń, warsztatów, a także dwa ogólnopolskie kongresy. Niestety światowa pandemia nie pozwoliła na realizację większości przygotowanych spotkań, a grupa odbiorców poddana została ciężkiej próbie, pracy w bardzo trudnych – nowych dla wszystkich – warunkach.
Zobacz również
– Poczucie zagrożenia towarzyszy nam wszystkim. Obawiamy się o zdrowie i życie swoje i swoich bliskich. Każdy z nas coś stracił lub ma do stracenia. Każdy na swój sposób stara się znaleźć w sobie siłę i motywację do pokonywania trudności. Są jednak osoby, które w szczególny sposób mierzą się z cierpieniem drugiego człowieka, cierpieniem wynikającym z choroby, ale również z niemożności bycia z osobami bliskimi, to pielęgniarki i pielęgniarze. To Oni niosą spokój, tam gdzie panuje lęk i nadzieję tam gdzie przeważa zwątpienie. Jestem niezmiernie wdzięczna, że od lat mogę szkolić tę grupę zawodową i czerpać z doświadczenia ludzi, dla których pacjent, to przede wszystkim człowiek! – powiedziała dr n. med. Mariola Kosowicz, kierownik Poradni Psychoonkologii Narodowego Instytutu Onkologii w Warszawie.
Zamysł na stworzenie kampanii powstał przy współpracy firmy PRIMOPRO – pomysłodawcy i koordynatora Programu Edukacji Onkologicznej i Akademii Pielęgniarstwa Onkologicznego – z globalną agencją ISOBAR Polska, która przygotowała kreację oraz firmą Screen Network, która udostępniła na potrzeby projektu swoje nośniki OOH.
– Dzięki tej kampanii, nie mogąc spotkać się z naszymi uczestnikami osobiście, chcieliśmy przekazać jak bardzo doceniamy codzienny trud i zaangażowanie pielęgniarek i pielęgniarzy. Czekamy na ponowne spotkania, które wierzymy już wkrótce odbędą się w całej Polsce, a ten mały gest przywróci nadzieję i zrozumienie dla drugiego człowieka – podsumowuje Ewa Podymniak, loordynator Programu Edukacji Onkologicznej.
#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania potrwa do końca czerwca 2020 r.
Organizatorami Programu Edukacji Onkologicznej jest Polskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej i Fundacja Tam i z Powrotem. Od blisko 10 lat w ramach projektu realizowane są działania edukacyjne skierowane przede wszystkim do osób ze zdiagnozowaną chorobą nowotworową i ich bliskich, a od ponad dwóch lat – właśnie w ramach Akademii Pielęgniarstwa Onkologicznego – do personelu medycznego.