CD Projekt Red zmienił logo na tęczowe – w komentarzach rozpętała się burza

CD Projekt Red zmienił logo na tęczowe – w komentarzach rozpętała się burza
W związku z trwającym obecnie tzw. Miesiącem Dumy popularny wydawca i producent gier komputerowych CD Projekt Red postanowił pokazać swoją solidarność ze społecznością LGBT+ i zmienił swoje facebookowe logo na tęczowe. W komentarzach rozpętała się burza.
O autorze
1 min czytania 2020-06-17

Tak zwany Pride Month rozpoczął się 1 czerwca i potrwa do końca miesiąca – w tym czasie wiele marek z całego świata pokazuje swoją solidarność ze społecznością LGBT+. Niektóre firmy decydują się na przykład na wprowadzenie do swojej oferty specjalnych produktów, z których częściowy, bądź całkowity zysk zostanie przekazany na konto danej organizacji wspierającej społeczność nieheteronormatywną – tego przykładem jest chociażby sieć IKEA czy też polska marka Kubota

Inne firmy pokazują swoją solidarność z LGBT+ w nieco inny sposób – na przykład dodając do swojego charakterystycznego logotypu element tęczy. Na takie działanie zdecydował się popularny wydawca i producent gier komputerowych CD Projekt Red. 

Zmiana logo firmy na tęczowe wzbudziła żywiołową reakcję użytkowników Facebooka – w momencie pisania tego artykułu pod postem pojawiło się już 7,3 tys. komentarzy oraz 37 tys. reakcji. A te były mieszane. 

Wiele osób pochwaliło działanie firmy, lecz pojawiło się równie wiele komentarzy, w których internauci skrytykowali fakt, że CD Projekt Red jako firma technologiczna miesza się do kwestii politycznych i społecznych. Niektórzy ogłosili nawet bojkot producenta i zadeklarowali wycofanie zamówień przedpremierowych gry Cyberpunk 2077, która ma mieć swoją premierę we wrześniu br. Pojawiły się także głosy, że dodanie przez firmę do swojego logotypu elementu tęczy to zwykły chwyt marketingowy i nie niesie za sobą żadnych realnych skutków. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Z okazji tzw. „Miesiąca Dumy”, który wypada w czerwcu, marka Skittles postanowiła zrezygnować ze swojego charakterystycznego tęczowego brandingu, aby zwrócić uwagę na to, że „tylko jedna tęcza ma w tym czasie znaczenie”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się