Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Śmieciowe „skarby Bałtyku” na wystawie w nadmorskich kurortach

Plastikowa butelka obrośnięta skorupiakami, fragment rybackiej sieci, sflaczałe baloniki z tasiemką, zastygła pianka poliuretanowa – każdy śmieć zebrany na plaży może stać się dziełem sztuki. Najciekawsze śmieciowe „skarby Bałtyku” pokazuje wystawa towarzysząca akcji Bałtycka Odyseja.
O autorze
1 min czytania 2020-06-17

Bałtycka Odyseja to polska akcja edukacyjna, w ramach której wolontariusze, a także mieszkańcy nadmorskich miejscowości, pracownicy parków narodowych, harcerze i turyści z całej Polski wspólnie maszerują po plaży – od Świnoujścia do Piasków na Mierzei Wiślanej – i sprzątają ją ze śmieci.

W ciągu pięciu miesięcy trwania akcji zebrali już setki worków śmieci.

Po drodze uczestnicy znaleźli m.in. kilkanaście wielkich opon od traktora, przysypane piaskiem sieci rybackie, boje sygnalizacyjne, a nawet skorupy lodówek czy części rybackich kutrów. Było też sporo mniejszych okazów: dziecięce buciki i klapki dorosłych, plastikowe łopatki i grabki, a przede wszystkim butelki i puszki. W piasku i wodzie są też mikroodpady, mikroplastiki, które podobne są do ziaren piasku i nie sposób już ich usunąć ze środowiska.

By przekaz akcji był bardziej donośny, organizatorzy postanowili wybrać najciekawsze z tych „skarbów Bałtyku” i pokazać je światu, ich producentom i konsumentom, aby wzięli odpowiedzialność za swoje śmieci. Zdjęcia wykonał artysta fotografik Dobromił Nosek.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Zgodnie z zasadą: czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal – więc gdy zobaczą, to zapłaczą. Chcemy otworzyć ludziom oczy na tę brzydką stronę świata, w którym żyjemy i zachęcić ich do troski o środowisko na co dzień. Nie trzeba robić wielkich rzeczy. Na początek wystarczy nie śmiecić, segregować odpady i wyrzucać je do odpowiednich pojemników – przekonuje Dominik Dobrowolski – ekologa i podróżnik.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wystawa będzie pokazywana przez całe lato w najpopularniejszych nadmorskich kurortach. Na początek – od 13 do 28 czerwca równolegle w Łebie i w Ustce. Później trafi także m.in. do Helu, Międzyzdrojów, Sopotu i Świnoujścia. W ciągu czterech miesięcy będzie ją mogło zobaczyć co najmniej milion osób.

Organizatorami Bałtyckiej Odysei są: Dominik Dobrowolski, bank Credit Agricole oraz spółka EFL, a akcja jest częścią szerszej kampanii edukacyjnej #mniejplastiku.

PS

W sierpniu 2019 roku Karkonoski Park Narodowy realizował inicjatywę pod hasłem „Czyste Karkonosze”, w ramach której zachęcał do wzięcia udziału w akcji sprzątania Karkonoszy, by powstrzymać inwazję śmieci.

PS2

W ubiegłym roku nieopodal słynnej brazylijskiej plaży Ipanema, pojawiła się wielka ściana z plastikowych śmieci. Była ona częścią akcji marki piwnej Corona i organizacji Parley for the Oceans, której celem było zwrócenie uwagi na coraz większe zanieczyszczanie środowiska tworzywami sztucznymi.

PS3

#NoBeautyInPlastic to projekt polskiego fotografa Daniela Petryczkiewicza, który ma za zadanie zwrócić uwagę na fakt wciąż rosnącego zużycia jednorazowego plastiku. Za pomocą sugestywnych i prowokujących zdjęć artysta chce skłonić społeczeństwo do refleksji.