Akcja „Czyste Karkonosze” realizowana jest w ramach projektu „Partner Karkonoskiego Parku Narodowego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Głównym elementem inicjatywy jest zbiórka śmieci w Karkonoszach, która odbędzie się 10 sierpnia br.
Akcję Karkonoskiego Parku Narodowego promują ciekawe plakaty, na których śmieci przedstawiono jako okazy rezerwatu przyrody. Nadane zostały im też nietypowe nazwy, takie jak np. wilgotniak chusteczkowaty czy opakowaniec ciasteczkowy, wraz z krótkim, kreatywnym opisem. Na każdej grafice znajduje się również hasło „Zatrzymaj inwazję!”.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji na temat akcji sprzątania Karkonoszy znajduje się na stronie.
PS
W tym roku szwajcarska marka Bally utworzyła organizację Peak Outlook Initiative, której celem jest ochrona środowisk górskich na całym świecie. Pierwsza ekspedycja grupy niedawno się zakończyła – na wysokości powyżej 8 tys. metrów nad poziomem morza udało się zebrać prawie 2 tony śmieci.
PS2
26 lipca br. w Zakopanem rozpoczął się dwudniowy finał akcji „Czyste Tatry ekoMałopolska”, w ramach którego wolontariusze sprzątali tatrzańskie szlaki. Do tegorocznej edycji inicjatywy dołączyła Biedronka.