TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Samochód staje się rowerem, a kopalnia elektrownią wiatrową – nowa kampania Lego pokazuje, jak zmieniać świat na lepsze

Klocki Lego to nie tylko zabawka. Dla kolejnych pokoleń, jest to także sposób na edukację o świecie. Tym razem marka chce inspirować najmłodszych do szukania rozwiązań przyjaznych środowisku i pokazywać im, jak zmieniać świat na lepsze. W tym celu powstała kampania Zielone Instrukcje.
O autorze
1 min czytania 2020-06-17

Zrównoważony rozwój od wielu lat stanowi jeden z kluczowych kierunków działań największego producenta klocków. W ramach kampanii „Zielone Instrukcje” Lego udostępniło alternatywne instrukcje do sprzedawanych przez siebie zestawów, dzięki którym dzieci mogą przebudować je (używając tych samych klocków) na ich bardziej ekologiczne odpowiedniki – samochód zmienić na rower, a kopalnię w elektrownie wiatrową.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Chcieliśmy rozpocząć dyskusję i zainspirować dzieci, bo to one w dłuższej perspektywie będą mieć realny wpływ na zmiany na naszej planecie. Pragniemy uczyć nowego sposobu myślenia już od najmłodszych lat. Dlatego zachęcamy zarówno dzieci, jak i ich rodziców, do kreatywnej przebudowy istniejących zestawów LEGO w ekologiczne konstrukcje z wykorzystaniem klocków, które już mają w swoich domach – mówi Beata Kucejko, dyrektor marketingu Lego. 

Prace nad kampanią rozpoczęły się już w styczniu br., zanim Polskę i Europę ogarnęła pandemia. Na jednej z największych wystaw klocków Lego w Europie zorganizowane zostały ekologiczne warsztaty dla dzieci. Celem przedsięwzięcia było przybliżenie najmłodszym tematyki ekologii i zrównoważonego rozwoju świata. To tam po raz pierwszy Zielone Instrukcje ujrzały światło dzienne, a efekt pracy dzieci uwieczniono na filmie. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Samochód staje się rowerem

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zielone Instrukcje przeznaczone do istniejących zestawów, instrukcje inspirujące do budowy ekologicznych konstrukcji z podstawowych klocków Lego, plakaty prezentujące różne możliwe przebudowy, film z warsztatów oraz wszystkie materiały informacyjne znaleźć można na dedykowanej stronie projektu

Za ideą kreatywną oraz przygotowaniem kampanii stoi Ogilvy. Za materiały wideo i ich postprodukcję odpowiada Locomotive. Zielone Instrukcje powstały przy współpracy ze społecznością AFOLi (Adult Fans Of LEGO).

PS

Zainspirowana niewidomym przedsiębiorcą Matthew Shifrinem, firma Lego stworzyła nowe instrukcje w formie audio, które mają pomóc dzieciom z upośledzeniem wzroku budować i uczyć się poprzez zabawę popularnymi klockami.

PS2

W kwietniu 2019 roku marka Lego ogłosiła, że w 2020 roku zamierza również wprowadzić do swoich sklepów specjalne klocki, które będą pomagały niewidomym dzieciom w nauce alfabetu Braille’a.

PS3

Pod koniec sierpnia 2018 roku Lego wprowadziło ekologiczne klocki z trzciny cukrowej.