The North Face rezygnuje z reklamowania się na Facebooku i Instagramie – marka kilka dni temu opublikowała na swoim twitterowym profilu oświadczenie, w którym poinformowała, że zaprzestaje kupowania reklam na popularnym portalu społecznościowym w solidarności z organizacjami praw obywatelskich, takimi jak np. NAACP.
– Z dniem 19 czerwca br. marka The North Face podjęła decyzję o wstrzymaniu wszystkich płatnych reklam na Facebooku w USA dopóki nie zostaną wprowadzone bardziej rygorystyczne zasady mające na celu powstrzymanie rozpowszechniania na platformie wszelkich treści rasistowskich, agresywnych, nienawistnych, a także dezinformacji – poinformowali przedstawiciele marki.
Zobacz również
Ma to związek z postami Donalda Trumpa publikowanymi zarówno na Twitterze, jak i na Facebooku. Na fali głośnych protestów przeciwko rasizmowi prezydent USA opublikował wpis, w którym zasugerował strzelanie do osób demonstrujących na ulicach. I tak jak Twitter zamieścił przy poście Trumpa ostrzeżenie, tak Facebook nie zareagował w żaden sposób.
Do bojkotu reklamowania się na Facebooku nawoływał w ubiegłym tygodniu również szef mediów społecznościowych w IPG Mediabrrands, a także agencja 360i, której klientami są takie marki, jak np. Ben & Jerry’s czy Oreo.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Bojkot Facebooka zapowiedziała również marka Patagonia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Przedstawiciele koncernu Mars Inc. zapowiedzieli rebranding kultowej marki Uncle Ben’s, na której opakowaniach widnieje wizerunek czarnoskórego mężczyzny. W ten sposób firma chce walczyć z uprzedzeniami na tle rasowym. Podobny los spotka markę Aunt Jemima.
PS2
Organizacja STOMP Out Bullying, walcząca z wszechobecnym hejtem i znęcaniem się wśród nastolatków, stworzyła internetowe narzędzie z wykorzystaniem AI, które pokazuje, jak wszelkie negatywne słowa czy przykre czyny wpływają na mózg nastolatka.
PS3
Co trzeci polski internauta przyznaje, że spotkał się kiedyś z hejtem wobec własnej osoby w sieci. Zdecydowana większość respondentów uważa, że hejt to poważny problem społeczny i należy z nim walczyć, jednak nie za cenę wolności słowa – wynika z badania Uniwersytetu SWPS oraz ARC Rynek i Opinia.