The North Face bojkotuje reklamy na Instagramie i Facebooku – ma to związek z szerzącą się mową nienawiści na platformach

The North Face bojkotuje reklamy na Instagramie i Facebooku – ma to związek z szerzącą się mową nienawiści na platformach
Popularna marka outdoorowa The North Face rezygnuje z umieszczania na Facebooku oraz Instagramie reklam w związku z szerzącą się na obu portalach społecznościowych mową nienawiści.
O autorze
1 min czytania 2020-06-22

The North Face rezygnuje z reklamowania się na Facebooku i Instagramie – marka kilka dni temu opublikowała na swoim twitterowym profilu oświadczenie, w którym poinformowała, że zaprzestaje kupowania reklam na popularnym portalu społecznościowym w solidarności z organizacjami praw obywatelskich, takimi jak np. NAACP. 

– Z dniem 19 czerwca br. marka The North Face podjęła decyzję o wstrzymaniu wszystkich płatnych reklam na Facebooku w USA dopóki nie zostaną wprowadzone bardziej rygorystyczne zasady mające na celu powstrzymanie rozpowszechniania na platformie wszelkich treści rasistowskich, agresywnych, nienawistnych, a także dezinformacji – poinformowali przedstawiciele marki. 

Ma to związek z postami Donalda Trumpa publikowanymi zarówno na Twitterze, jak i na Facebooku. Na fali głośnych protestów przeciwko rasizmowi prezydent USA opublikował wpis, w którym zasugerował strzelanie do osób demonstrujących na ulicach. I tak jak Twitter zamieścił przy poście Trumpa ostrzeżenie, tak Facebook nie zareagował w żaden sposób. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Do bojkotu reklamowania się na Facebooku nawoływał w ubiegłym tygodniu również szef mediów społecznościowych w IPG Mediabrrands, a także agencja 360i, której klientami są takie marki, jak np. Ben & Jerry’s czy Oreo. 

Bojkot Facebooka zapowiedziała również marka Patagonia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Przedstawiciele koncernu Mars Inc. zapowiedzieli rebranding kultowej marki Uncle Ben’s, na której opakowaniach widnieje wizerunek czarnoskórego mężczyzny. W ten sposób firma chce walczyć z uprzedzeniami na tle rasowym. Podobny los spotka markę Aunt Jemima. 

PS2

Organizacja STOMP Out Bullying, walcząca z wszechobecnym hejtem i znęcaniem się wśród nastolatków, stworzyła internetowe narzędzie z wykorzystaniem AI, które pokazuje, jak wszelkie negatywne słowa czy przykre czyny wpływają na mózg nastolatka.

PS3

Co trzeci polski internauta przyznaje, że spotkał się kiedyś z hejtem wobec własnej osoby w sieci. Zdecydowana większość respondentów uważa, że hejt to poważny problem społeczny i należy z nim walczyć, jednak nie za cenę wolności słowa – wynika z badania Uniwersytetu SWPS oraz ARC Rynek i Opinia.