W maju o 37% mniej kampanii online niż w 2019 r., ale w kilku branżach wyraźne odbicie – analiza AdReport

Maj był trzecim z rzędu miesiącem, w którym można zaobserwować mniejszą liczbę kampanii niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – wynika z analizy danych z systemu monitoringu reklam online – AdReport. W porównaniu z poprzednim rokiem kampanii było o 37% mniej.
O autorze
2 min czytania 2020-06-23

„Czas wolny” oraz „Media” – w tych kategoriach liczba kampanii zmalała najbardziej względem poprzedniego roku. W pierwszej z nich odnotowano spadek aż o 67% – z 324 na 106. Z kolei kampanii branży medialnej (do których zaliczono również promocję książek, cd i dvd) było o 96 mniej niż w maju poprzedniego roku – to 44% spadek. Łącznie AdReport odnotował o 37% mniej kampanii niż w 2019 r. – rok temu było ich 8 953, teraz 5 581.

Z drugiej strony w działaniach marketingowych online widać ożywienie względem poprzednich miesięcy, w których wiele branż zmagało się z restrykcjami wprowadzonymi z powodu pandemii koronawirusa. Porównując dane dotyczące aktywności reklamodawców w ostatnich miesiącach można zauważyć trend wzrostowy w niemal wszystkich 5 głównych branżach. Maj był też miesiącem, w których – wg. danych AdReport – przeprowadzono łącznie najwięcej kampanii w tym roku. Było ich o 22% więcej niż w kwietniu i 15% więcej niż w marcu. Zmiany te pokazują, że reklamodawcy zaczynają śmielej inwestować w działania reklamowe, pomimo zamrożenia budżetów w marcu i kwietniu b.r.

– Jeśli przyjrzymy się liczbie nowych kampanii w okresie od stycznia 2020 do maja 2020, zauważymy odbicie we wszystkich analizowanych branżach z wyjątkiem mediów. O ile branże „Podróże i gastronomia” oraz „Czas wolny” najszybciej odczuły skutki pandemii, to jeszcze w marcu branża motoryzacyjna opierała się negatywnemu wpływowi epidemii i odczuła lockdown dopiero w kwietniu. Dwie pozostałe branże utrzymują podobną liczbę nowych kampanii na przestrzeni pierwszych pięciu miesięcy 2020 roku. Liczby kampanii są zbliżone do średniej dla danej branży, jednak w stosunku do maja 2019 są widoczne spadki – mówi Marcin Popiel, AdReport business development manager.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

We wszystkich monitorowanych branżach prowadzono również działania content marketingowe. Najchętniej tego typu aktywności wykorzystywały branże motoryzacyjna (52 działania) oraz finansowa (62 działania). W branży motoryzacyjnej najbardziej aktywnymi reklamodawcami byli Toyota Motor Poland Company, Volkswagen Group oraz Carsmile. Znaczną liczbę kampanii prowadził Polski Koncern Naftowy ORLEN. Wszyscy producenci samochodów, prowadzący działania contentowe w tej branży komunikowali nowe samochody lub wyprzedaże rocznika. Z kolei Carsmile postawił na edukowanie swoich przyszłych klientów i zapraszał na webinaria ze specjalistami firmy, na których można było zapoznać się z ofertą oraz zadać pytanie ekspertom.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W branży finansowej najbardziej aktywne były: Bank Gospodarstwa Krajowego (8 działań), PKO Bank Polski (6 działań), Polski Fundusz Rozwoju (8 działań) oraz Powszechny Zakład Ubezpieczeń (5 działań). Wszystkie z powyższych instytucji finansowych skupiały się na Tarczy Finansowej i sposobach uzyskania rządowej pomocy. PZU z kolei skupiło się na edukowaniu o możliwych sposobach zarażenia, jak również na informowaniu o wpływie epidemii na zdrowie psychiczne Polaków.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się