Polacy płacą za rozrywkę w sieci. Coraz częściej za treści audio

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Polacy płacą za rozrywkę w sieci. Coraz częściej za treści audio

Ojciec Chrzestny, Gra o Tron, Opowieści Podręcznej czy Lśnienie – rozrywka audio może konkurować produkcjami z topowymi platformami VOD. Polacy spędzili w trakcie kwarantanny łącznie 27 milionów minut korzystając z zasobów Audioteki.

Polacy pokochali rozrywkę online. Aż 36% z nas korzysta z serwisów z filmami i serialami. Na przestrzeni ostatnich lat sporym wzrostem zainteresowania mogą pochwalić się również serwisy i aplikacje oferujące dostęp do muzyki (15%Polaków deklaruje korzystanie z takich usług) oraz dostęp do e-booków i audiobooków (10%) – wynika z najnowszego raportu Blue Media.

Jak słuchamy?

W tym roku Polacy spędzają z Audioteką średnio już ponad 10 milionów minut miesięcznie.

Przez ostatnie trzy miesiące największą popularnością cieszyły się audiobooki z kategorii Fantastyka oraz Kryminał, sensacja i thriller. Najmniejszą zaś książki z kategorii Biznes i Rozwój osobisty. Pozycje z tych właśnie kategorii najczęściej są jednak słuchane w czasie podróży do i z pracy. O 94% wzrosła popularność audiobooków z kategorii Religia, a o ponad 50% powieści, szczególnie fantastycznych i klasyki literatury.

Rekord słuchalności przypadły oryginalnym audioserialom Audioteki. Wśród najchętniej słuchanych klasycznych audiobooków znalazły się „Harry Potter i Kamień filozoficzny” J.K. Rowling, „Księgi Jakubowe” Olgi Tokarczuk oraz „Wyrwa”, najnowsza powieść Wojciecha Chmielarza. Z oryginalnych produkcji audio najchętniej słuchacze Audioteki sięgali po muzyczny podcast Anny Gacek „Don't give up!”, audioserial Wojciecha Chmielarza „Prosta sprawa” oraz audioserial Łukasza Orbitowskiego „Recepcja”.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij