Sieć Lidl przystąpiła do inicjatywy Narodów Zjednoczonych na rzecz wspierania pozycji kobiet

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Sieć Lidl przystąpiła do inicjatywy Narodów Zjednoczonych na rzecz wspierania pozycji kobiet

W 2020 r. sieć Lidl Polska podpisała „Zasady Wspierania Pozycji Kobiet”, ang. (Women’s Empowerment Principles’). Jest to pierwsza globalna inicjatywa, która koncentruje się w szczególności na wspieraniu i wzmacnianiu pozycji kobiet w łańcuchach dostaw oraz w przedsiębiorstwach.

Podpisanie „Zasad Wspierania Pozycji Kobiet” (Women’s Empowerment Principles) to kolejny etap promowania równości przez Lidl Polska, zarówno w obrębie firmy, jak i w całym łańcuchu dostaw. Sieć jest przekonana, że równość szans i różnorodność mają zasadniczy wpływ na długofalowy sukces firmy.

Zgodnie z przyjętą polityką personalną Lidl Polska, wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach mają jednakowe warunki zatrudnienia oraz takie same szanse rozwoju, niezależnie od płci, czy wieku. O objęciu kolejnych stanowisk i awansach decydują wyłącznie kompetencje. Sieć nie uznaje odstępstw od równego wynagrodzenia kobiet i mężczyzn. Firma ustanowiła także nagrodę „Lidl Fair Pay”, która wyróżnia przedsiębiorstawa prezentujące wysokie standardy w zakresie równości płacowej kobiet i mężczyzn.

„Zasady Wspierania Pozycji Kobiet” (Women’s Empowerment Principles) ustanowione zostały w 2015 r. przez jednostkę ONZ o nazwie United Nations Women oraz United Nations Global Compact. Stanowią one pierwszą ogólnoświatową inicjatywę w dziedzinie promowania i wzmacniania roli kobiet w przedsiębiorstwach.

Siedem poniższych zasad ma stanowić wytyczne dla firm z zakresu promowania równości płci:

1. Stworzenie kultury zarządzania stawiającej na równouprawnienie kobiet i mężczyzn.

2. Sprawiedliwe traktowanie wszystkich mężczyzn i kobiet w życiu zawodowym.

3. Respektowanie i propagowanie praw człowieka oraz walki z dyskryminacją.

4. Zagwarantowanie zdrowia, bezpieczeństwa i dobrobytu wszystkich pracowników obu płci.

5. Propagowanie edukacji, wykształcenia i rozwoju zawodowego kobiet.

6. Propagowanie przedsiębiorczości kobiet, wzmocnienia ich roli na rynku zaopatrzeniowym, respektowanie ich godności we wszystkich działaniach marketingowych.

7. Propagowanie równouprawnienia poprzez inicjatywy wspólnotowe i lobbing. Monitorowanie i publikacja postępów w zakresie równouprawnienia kobiet i mężczyzn.

Zasady te wynikają z praktyki biznesowej, a ich celem jest pomoc firmom w dostosowywaniu istniejących regulacji i programów na rzecz promowania kobiet oraz we wprowadzaniu nowych, niezbędnych regulacji i programów w tym zakresie.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij