Prawda o prywatności - mniej zaufania do Google, zaczynamy uważać na Facebook i Twittera

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Prawda o prywatności - mniej zaufania do Google, zaczynamy uważać na Facebook i Twittera

Raport McCann Truth Central „Prawda o prywatności” pokazuje, jak w ciągu ostatnich 2 lat zmieniło się podejście do mediów społecznościowych i treści, które w nich zamieszczamy, równocześnie odpowiadając na pytanie jakie wydarzenia mają wpływ na zmniejszenie naszego zaufania do Internetu.

- Najnowsze badanie McCann Truth Central na temat prywatności pokazuje, że stajemy się bardziej selektywni i ostrożni w podawaniu osobistych informacji w sieci. Według 59% badanych, największym zagrożeniem dla naszej prywatności w Internecie jest Facebook, dla 40% jest to Twitter. 32% wskazało na wyszukiwarkę Google (to niemal dwukrotnie więcej niż w 2011 roku, kiedy było to 18%). Najbardziej ufamy bankom, i nieustająco wierzymy, że wykorzystują one nasze dane osobowe w odpowiedni i zgodny z prawem sposób – mówi Wojciech Borowski, Prezes McCann Worldgroup.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Według McCann Truth Central najważniejszych wskaźnikiem, jakim kierują się respondenci jest to, o czym i gdzie mówimy, oraz czy inni użytkownicy mediów społecznościowych będą uważali zamieszczane przez nas treści za ciekawe.

Co nam wypada zamieszczać, a co nie, w mediach społecznościowych?

  • Tylko 34% ludzi uważa, że publikowanie w statusie na Facebooku rutynowych czynności jest ciekawe z punktu widzenia innych.
  • Tylko 35% pytanych myśli, że częste podawanie informacji, gdzie właśnie jesteśmy w serwisie Foursquare, jest dla innych ciekawe.
  • Prawie 2/3 respondentów uważa, że prowadzenie osobistego bloga, który dokumentuje nasz dzień, nie jest ciekawe.
  • 73% respondentów uważa, że dodawanie na LinkedIn osób, których nie znamy, nie jest już modne.
  • 63% osób uważa za modne wyrzucanie z Facebooka osób, których nie zna w świecie rzeczywistym.
  • 72% pytanych nie uważa, że zapraszanie do grona przyjaciół na Facebooku osób, których nie znamy, nie jest już modne.

- We współczesnym świecie, w którym zderzają się prywatność i rozgłos, zaczynają obowiązywać nowe reguły. Wyzwaniem staje się utrzymanie równowagi między nimi i taka obecność w social mediach, która pozwoli nam być interesującymi – jednak bez zbytniego obnażania naszej prywatności – dodał Wojciech Borowski.

Młodzi ludzie szukają bezpieczniejszej alternatywy Facebooka

Badanie McCann Truth Central pokazało także, że wątpliwości dotyczące ochrony prywatności w sieci mają wpływ na młode pokolenie, które zaczyna przenosić swoje zainteresowanie i czas z serwisu Facebook na Snapchat’a. Serwis ten zapewnia im bowiem większą prywatność i mniejsze prawdopodobieństwo na pojawienie się w wyszukiwarce Google.

Co ciekawe, ponad połowa respondentów poniżej 34 roku życia, i 75% osób korzystających z Instagramu poniżej 35 roku życia, uznało hit 2013 roku w mediach społecznościowych: „słit focie” (fotografowanie samego siebie, najczęściej za pomocą smartfona lub kamery internetowej, a następnie zamieszczanie tych fotografii w mediach społecznościowych) – za nieciekawe i nudne.

Marki nie uciekną od tematu prywatności

Badanie McCann Truth Central „Prawda o prywatności” pokazało również, że marki, jeśli nie dostosują się do oczekiwań konsumentów, dotyczących prywatności i ochrony danych, podobnie jak sieci społecznościowe - zaczną tracić ich zaufanie.

Dla 66% respondentów - marka używająca treści z ich profili społecznościowych bez ich zgody, nie zasługuje na to, by ją lubić. Ponad 50% pytanych uważa także, że marki przestają być ciekawe, kiedy do przyciągania uwagi używają automatycznie spersonalizowanych reklam na portalach społecznościowych.

Metodologia badania: Badanie ilościowe McCann Truth Central „Prawda o prywatności” zostało przeprowadzone w listopadzie 2013 roku na próbie 1100 osób powyżej 18 roku życia i poprzedzone 5 panelami dyskusyjnymi z konsumentami w wieku 16-60 lat.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij