CCC rozbudowuje linię produktów eko „Go for Nature”

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
CCC rozbudowuje linię produktów eko „Go for Nature”

Spółka CCC rozbudowuje linię produktów powstałych przy użyciu technologii lub materiałów ekologicznych, która sygnowana będzie hasłem „Go for Nature”. Nowe produkty będą dostępne już w kolejnej, jesienno-zimowej kolekcji AW 2020 i pojawią się w sklepach już we wrześniu.

Buty i akcesoria z kolekcji „Go for Nature” mają 2 główne wyróżniki. Po pierwsze proces produkcji charakteryzuje się optymalizacją zużycia wody i energii przy zastosowaniu najnowszych technologii, dzięki czemu uzyskujemy produkty przyjazny środowisku. Po drugie produkty z tej linii powstały z ekologicznych surowców i będą wyróżnione trzema rodzajami etykiet: Leather Working Group, Water based PU oraz Recycled plastic bottles.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Przeważającą część kolekcji „Go for Nature” stanowi obuwie wytwarzane ze skóry posiadającej certyfikat nadawany przez Leather Working Group (LWG) – organizację skupiającą interesariuszy w całym łańcuchu dostaw tego surowca. Certyfikaty LWG wyróżniają producentów skór, którzy dochowują najwyższej staranności w zakresie ochrony środowiska i wydajności w całym procesie produkcji. LWG ma na celu promowanie zrównoważonych praktyk biznesowych, takich jak niestosowanie przez producentów w obróbce skóry potencjalnie krytycznych substancji, a także zmniejszenie zużycia wody i energii. Aktualnie udział skór pochodzących z garbarni z certyfikatem LWG w procesach produkcyjnych całej Grupy CCC wynosi 15%. W ramach działań zgodnych ze Strategią Zrównoważonego Rozwoju CCC udział ten ma zwiększać się stopniowo osiągając poziom 21% do 2022 roku.

Produkty (obuwie i akcesoria) oznaczone etykietą Water based PU wskazują na użycie do ich produkcji materiałów z recyklingu, stworzonych zgodnie z zasadami ochrony środowiska, biodegradowalnych. Nie zawierają one żadnych szkodliwych substancji, zwierzęcych surowców ani związków chemicznych. Są wytwarzane z żywicy na bazie wody i nie zawierają rozpuszczalników. Ponadto do wytwarzania ekoskóry czy materiałów syntetycznych z certyfikatem Water Based PU potrzebna jest niewielka ilość wody i energii. Podczas wytwarzania surowca do powietrza emitowana jest jedynie para wodna. Produkcja staje się praktycznie bez emisyjna, nie zanieczyszcza tym samym powietrza ani gleby.

W przypadku akcesoriów takich jak czapki, szaliki i torby oznaczonych etykietą Recycled plastic bottles głównym surowcem używanym do ich wytwarzania jest poliester z recyklingu. Recyklingowany PET (rPET) to przyjazne dla środowiska, wysokiej jakości, mocne włókno poliestrowe wykonane w pełni z przetworzonych plastikowych butelek PET. Ograniczana jest dzięki niemu produkcja nowego plastiku, dzięki przetworzeniu starego plastiku na nowy. Ponadto taka produkcja jest mniej energochłonna, a podczas tego procesu redukowana jest również emisja dwutlenku węgla oraz zużycie wody. Plastikowa butelka dostaje z kolei „drugie życie”.

– Troska o środowisko naturalne jest integralną częścią naszej działalności. Ogłoszona przez nas niedawno Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest syntezą naszego podejścia do kwestii środowiskowych, a także odpowiedzią na potrzeby klientów i rynku, na którym działamy. Tworząc kolekcję „Go for Nature” dbamy o nasze wspólne dobro, jakim jest ekosystem. Coraz większa liczba klientów, a w szczególności osoby kupujące produkty dziecięce, zwraca uwagę na pochodzenie surowców oraz sposób ich produkcji. Już dziś w ramach kolekcji Lasocki Kids oraz Lasocki Young wszystkie buty wykonane są ze skór pochodzących z garbarni z certyfikatem LWG. Dodatkowo około 43% akcesoriów dziecięcych stworzonych jest z przetworzonych plastikowych butelek PET. To dopiero początek drogi, z każdym rokiem realizacji naszej strategii chcemy powiększać liczbę produktów ekologicznych dostępnych pod szyldem CCC – mówi Michał Zgiep, dyrektor zarządzania kategorią produktową i zatowarowaniem w CCC S.A.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij