Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Łukasz Chwiszczuk: W najbliższej przyszłości możemy się spodziewać dokładniejszego mierzenia efektywności kampanii w Google

Łukasz Chwiszczuk: W najbliższej przyszłości możemy się spodziewać dokładniejszego mierzenia efektywności kampanii w Google
Od czego sklepy e-commerce powinny zacząć swoje działania z wykorzystaniem Google Ads i jakie są najczęściej popełnianie przez nie błędy? Na temat wykorzystania reklamy Google Ads przez sklepy e-commerce rozmawiamy z Łukaszem Chwiszczukiem, prelegentem Infoshare 2020.
O autorze
2 min czytania 2020-08-04

Od czego sklepy e-commerce powinny zacząć swoje działania z wykorzystaniem Google Ads?

Może zabrzmi to dziwnie, ale… powinno się sprawdzić, czy wszystko w sklepie działa w prawidłowy sposób. Dokładniej chodzi o to, żeby upewnić się np. czy można dodać produkt do koszyka, czy nie ma problemu ze złożeniem zamówienia, czy produkty wyświetlane są we właściwy sposób. Bardzo często jest tak, że e-commerce chce startować od razu z reklamą w Google, natomiast potem okazuje się, że budżet wydawany jest bez sensu, ponieważ użytkownicy odbijają się od samego procesu zakupowego. Jeżeli jednak wszystko przebiega dobrze, to na pewno warto rozpocząć od kampanii PLA – Product Listing Ads, czyli reklam produktowych w Google. To format, który sprawdza się najlepiej w przypadku wszystkich sklepów e-commerce.

Jakie są najczęstsze błędy, które popełniają sklepy e-commerce, prowadząc działania w Google Ads?

Najczęstsze błędy to:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • nieprawidłowe mierzenie konwersji – celów biznesowych (zakupów). Myślimy, że optymalizujemy kampanie pod sprzedaż, natomiast rzeczywisty cel, pod który optymalizujemy to „dodanie do koszyka”. Pojawia się też podwójne mierzenie każdego zakupu. Proste błędy, które kosztują sporo. Dlatego warto sprawdzić, czy mierzenie celów kampanii skonfigurowaliśmy we właściwy sposób.
  • nieprawidłowe wklejenie kodów do remarketingu. W e-commerce najlepiej sprawdza się remarketing dynamiczny, czyli reklamy z produktami, które oglądali użytkownicy. Bardzo często kody są zaimplementowane w nieprawidłowy sposób, przez co użytkownicy oglądają remarketing „losowy”, a nie dynamiczny. 🙂

Jakich porad, wskazówek udzieliłbyś sklepom e-commerce chcącym zwiększyć sprzedaż dzięki działaniom w Google Ads?

Wykorzystanie odpowiednich formatów/narzędzi w zależności od budżetu, jaki posiadamy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Mały budżet – formaty, który bezpośrednio przyniosą nam przychód – kampanie PLA, remarketing dynamiczny oraz kampanie Search na frazy brandowe.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Średni budżet – dodatkowo kampanie Search na określone kategorie witryny.

Duży budżet – kampanie discovery, kampanie search na frazy generyczne, kampania Youtube for Shopping.

Google nieustannie zmienia i aktualizuje swoją wyszukiwarkę i narzędzia reklamowe. Jakich istotnych zmian możemy się spodziewać w najbliższym czasie?

Myślę, że możemy się spodziewać dokładniejszego mierzenia efektywności kampanii. W tej chwili otrzymujemy szczątkowe dane dotyczące użytkowników podróżujących pomiędzy urządzeniami (np. użytkownik, który oglądał produkt na mobile, ale w końcu zdecydował się na zakup już na desktopie). Google na pewno będzie chciał poprawić mierzenie oraz efektywność kampanii cross device.

Jak wg Ciebie będzie wyglądać przyszłość branży SEM, za 5, 10 lat?

Spojrzenie w przyszłość to trochę ukryty temat mojej prelekcji na zbliżającym się Infoshare 2020. 🙂 Będę mówił m.in. o tym, jak dzielimy się informacjami o swoich życiu nawet o tym nie wiedząc. Czy Google będzie mógł wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy bywają w konkretnych sklepach albo salonach samochodowych konkretnych marek? Czy można zrobić to już teraz? Na mojej prelekcji postaram się zaskoczyć nowościami, które można zrobić w Google Ads już dziś. 🙂

O rozmówcy:

Łukasz Chwiszczuk

Czarodziej od reklamy w Google z ponad 10-letnim doświadczeniem. Na swoim koncie ma zrealizowane projekty dla takich marek jak: Ford, Volvo, mBank, meritumBank, PZU, BZ WBK, Bosch i wielu wielu innych.

Certyfikowany trener Google Adwords. Prelegent na I Love Marketing, Mail my day, SEMcamp, Akademii Google Partners i semKRK.

 

Infoshare 2020 Online – wirtualny festiwal społeczności napędzanej technologią!

Najnowsze trendy technologiczne, startupy, innowacje, wyzwania biznesu w czasach pandemii. To wszystko podczas Infoshare 2020. Największa konferencja technologiczna w Europie Środkowo-Wschodniej w formacie online, transmitowanym na cały świat z Gdańska, potrwa 6 dni i odbędzie się w dniach 23-25 i 28-30 września br. Na uczestników czeka aż 9 scen tematycznych z prelekcjami na żywo i niespotykane dotąd możliwości networkingu.

Kup bilet już dziś!