Mike Russell (Music Radio Creative): Wszystkie dobre podcasty planowane są z wyprzedzeniem

Mike Russell (Music Radio Creative): Wszystkie dobre podcasty planowane są z wyprzedzeniem
– Jedną z największych zalet audio on-demand jest fakt, że można nawiązać osobistą relacją z każdym słuchaczem osobno – na temat wykorzystania podcastów w działaniach marketingowych rozmawiamy z Mikiem Russellem, creative director w Music Radio Creative, prelegentem Infoshare 2020.
O autorze
3 min czytania 2020-08-18

Dlaczego marki powinny obecnie postawić na wykorzystanie audio on-demand w swoich działaniach? Jakie są dla nich największe korzyści z wykorzystania audio on-demand?

Z roku na rok, z danych firm zajmujących się badaniem rynku wynika, że podcasty zyskują na popularności i ich zasięg stale rośnie. Warto zapoznać się z publikacjami „The Infinite Dial” firmy Edison Research, które dobrze obrazują te dane. Natomiast jedną z największych zalet audio on-demand jest fakt, że można nawiązać osobistą relacją z każdym słuchaczem osobno. To najbliższa rzecz, rozmowa w cztery oczy.

Jak marki mogą wykorzystać audio on-demand w swoich działaniach?

Istnieje wiele sposobów wykorzystania audio on-demand w działaniach. Najlepszym rozwiązaniem jest rozpoczęcie tworzenia podcastów. Jest to naprawdę proste i wystarczy tylko mikrofon i miejsce do prowadzenia nagrań. Edycję nagrań i ich dystrybucję możesz zlecić na zewnątrz, dzięki temu skupisz się jedynie na tworzeniu swoich treści. Dobrym sposobem na rozpoczęcie przygody z podcastami jest zapraszanie do rozmów popularnych osób z branży i dzielenie się spostrzeżeniami i przemyśleniami ze słuchaczami.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W jaki sposób można mierzyć efektywność działań z wykorzystaniem audio on-demand?

Jeśli zamierzasz tworzyć podcasty, powinieneś wpierw ustalić sobie konkretny cel. Czy chcesz pozyskać nowych klientów? A może chcesz sprzedać określony produkt? Niezależnie od tego, jaki cel obierzesz, warto słuchaczy poinformować o tym i np. zachęcić do konkretnego działania dwa razy – na początku nagrania i pod jego koniec. Dobrym sposobem mierzenia efektywności takich działań jest stworzenie unikalnego adresu URL lub kuponu, który jest przekazywany wyłącznie podczas podcastu. To pozwala dokładnie zliczyć, ile osób z niego skorzystało.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

O czym należy pamiętać, planując działania z wykorzystaniem audio on-demand?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pamiętaj, że słuchacze twoich podcastów mają poczucie, że Cię znają. Jeśli więc np. planujesz zorganizować wydarzenie ze swoim udziałem, bądź przygotowany na to, że może pojawić się na nim wielu słuchaczy, którzy będą prowadzić z tobą rozmowę, jakby znali cię od dawna.

Kluczowe jest również powtarzanie. Jeśli planujesz w podcaście coś promować, wspomnij o tym kilka razy. Pracowałem przez ponad dwie dekady w radiu, gdzie powszechnie wiadomo, że trzeba powtarzać dany przekaz kilka razy, aby dotarł on do każdego słuchacza i zapadł mu w pamięć.

Od czego marki powinny zacząć pracę nad swoim podcastem?

Prace powinieneś zacząć od przygotowania listy pierwszych dziesięciu tematów, które planujesz poruszyć w podcaście, albo listy gości, z którymi chciałbyś przeprowadzić rozmowy. Nagraj kilka odcinków zanim pierwszy z nich opublikujesz w sieci. Większość podcastów kończy się na 7 odcinkach ze względu na brak kolejnych pomysłów, więc planując nagrywanie, dobrze przemyśl, jak zachować ciągłość. Jeśli będziesz konsekwentnie publikować treści, co tydzień, o tej samej porze, nie tylko przyzwyczaisz swoich słuchaczy i zaczną oni wyczekiwać kolejnych odcinków, ale także powiększysz grono odbiorców.

Czym się powinien charakteryzować dobry podcast?

Wszystkie dobre podcasty planowane są z wyprzedzeniem. Może to być w formie kilku wypunktowanych tematów do poruszenia, czy też spisu pytań, które planujesz zadać swojemu rozmówcy Podczas każdego odcinka trzymaj się omawianej tematyki i nie przedłużaj nagrania bez potrzeby. Podcasty to nie radio – ich długość w pełni zależy od Ciebie. Warto również w odcinki wplatać przerywnikowe treści – mogą to być np. jingle, czy też zapowiedź głosowa kolejnej części podcastu. Pamiętaj także o stworzeniu profesjonalnego intro i zakończenia dla programu.

Powiedz nam kilka słów o swojej prelekcji na zbliżającym się Infoshare 2020

Podczas swojej prelekcji na Infoshare 2020 będę mówił o sile i znaczeniu audio on-demand i podcastingu. Nie mogę się doczekać, żeby przedstawić najnowsze dane, trendy i porady odnośnie tego, jak rozpocząć nagrywanie własnych podcastów. Poruszę wiele kwestii, począwszy od doboru odpowiedniego sprzętu, po publikację pierwszego odcinka. Do zobaczenia podczas wydarzenia!

 

O rozmówcy:

Mike Russell is the Creative Director of Music Radio Creative. Audio production is his life. Mike is passionate about helping you to sound great! He presents a weekly live stream and releases regular videos on his YouTube channel about producing podcasts, cleaning up audio, improving the sound of your voice, creating music, sound design and more.

Mike has built a career in the radio industry for over two decades, from the 1990s until the early 2010s, as an on air host and producer of multiple music and talk radio shows. He’s worked for radio groups across the UK such as Global Radio and Guardian Media Group. He even hosted a morning breakfast show in Australia during his time in radio.

 

Infoshare 2020 Online – wirtualny festiwal społeczności napędzanej technologią!

Najnowsze trendy technologiczne, startupy, innowacje, wyzwania biznesu w czasach pandemii. To wszystko podczas Infoshare 2020. Największa konferencja technologiczna w Europie Środkowo-Wschodniej w formacie online, transmitowanym na cały świat z Gdańska, potrwa 6 dni i odbędzie się w dniach 23-25 i 28-30 września br. Na uczestników czeka aż 9 scen tematycznych z prelekcjami na żywo i niespotykane dotąd możliwości networkingu.

Kup bilet już dziś!