Zgodnie z czerwcową zapowiedzią jest to największa kampania informacyjna w dziejach USA. Platforma jest dostępna w menu na Facebooku / Instagramie i pozwala użytkownikom sprawdzić, czy są zarejestrowani jako uprawnieni do głosowania wyborcy. Będzie można też upewnić się, czy konkretny stan rozszerzył opcje głosowania pocztą e-mail oraz poprosić o karty do głosowania. Ponadto dzięki ścisłej współpracy Facebooka z urzędnikami państwowymi ds. Wyborów i innych niepartyjnych organizacji obywatelskich, Centrum będzie na bieżąco informować o najnowszych zmianach w procesie głosowania w każdym stanie, co pozwoli wielu osobom nie przegapić deadline’u. Powiadomienia będą pojawiać się na górze newsfeedów i będą kierowane według wieku i lokalizacji. Idąc o krok dalej M. Zuckerberg uruchomił również sekcję „Facts About Voting”, w której znajdują się ważne artykuły dotyczące tematów stricte wyborczych, aby przekazywać ludziom fakty i przygotować ich do wykrywania dezinformacji – nie tylko w social mediach, ale w całym Internecie.
Warto podkreślić, że narzędzie pomoże także rejestrować pracowników sondaży na terenie całego kraju, wielu ekspertów potwierdza, że jest to słuszna taktyka w dobie pandemii, która powinna ograniczyć ryzyko infekcji.
Zobacz również
Spekuluje się, że głosowanie korespondencyjne będzie miało istotny wpływ na wyniki w nadchodzących wyborach prezydenckich, ponieważ aż 76%(!) Amerykanów może wybrać taką drogę głosowania, co wg. New York Times stanowi największą liczbę w historii państwa. Ponadto produkt ma za zadanie dotrzeć do ok.3 mln obywateli przebywających za granicą (w tym służb wojskowych), aby mogli oddać swój głos w listopadzie br.
Z wyżej wymienionych powodów Biały Dom na czele z Trumpem prowadzą działania sabotujące – w sobotę na konferencji prasowej urzędujący prezydent powiedział wprost: „powszechne głosowanie korespondencyjne będzie katastrofą, uczyni nasz kraj pośmiewiskiem świata”. Dodał też, że prawdziwe wyniki mogą być nieznane przez miesiące czy nawet lata, ponieważ te karty mogą po prostu zniknąć, albo dotrzeć ze zbyt dużym opóźnieniem. Zdaniem Trumpa takie rozwiązanie może doprowadzić do oszustw wyborczych, co wzmocni pozycję jego rywala – Joe Bidena, którego popierają demokraci.
Facebook, tworząc jeden z najbardziej zaawansowanych systemów na świecie, bez wątpienia chce zadbać o bezpieczeństwo swojej społeczności w czasach koronawirusa oraz przyczynić się do zwalczania wszelkich zakłóceń wyborów. Trzeba jednak przyznać, że jest to również bardzo dobre zagranie PR-owe ze strony Zuckerberga, które pozwala mu zatrzeć złe wrażenie po akcji związanej z Cambridge Analytica. Natomiast jeśli chodzi o Trumpa, jedno jest pewne, prezydent USA musi mieć teraz ręce pełne roboty…
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Źródła:
-about.fb.com/news/2020/08/launching-voting-information-center/
-www.bbc.com/news/world-us-canada-53795876?fbclid=IwAR1S8f9y0A5EiEnjtJq47WI5ww5C3suE8wt3sK3mewZJgNAwm2CYXMdnax0
-www.forbes.com/sites/isabeltogoh/2020/08/13/facebook-faces-new-flashpoint-with-trump-over-campaign-to-push-voting-by-mail/#57a30ebf4ab0
-www.nytimes.com/2020/08/13/us/politics/facebook-election-hub-vote-by-mail.html?fbclid=IwAR2MQ2nhI9zA-vF1RadWLtGNRf3pJw2qY2rJsJzcXKGQ4_nKmPr0lDhxDac