UOKiK sprawdzi, czy AMS i Ströer Polska złamały przepisy antymonopolowe

UOKiK sprawdzi, czy AMS i Ströer Polska złamały przepisy antymonopolowe

UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie działań spółek AMS i Ströer Polska na rynku reklamy zewnętrznej w Warszawie – celem jest ustalenie, czy firmy te nie zawarły porozumienia ograniczającego konkurencję.

Od kilku miesięcy prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów bada rynek reklamy zewnętrznej w Warszawie, a także w jaki sposób może na niego wpłynąć warszawska uchwała krajobrazowa. Urząd chce bowiem sprawdzić, czy w związku z dokumentem nie dojdzie do faworyzowania konkretnych podmiotów, w szczególności spółki AMS SA, na rynku reklamy zewnętrznej w Warszawie. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Zebrany w toku postępowania dotyczącego uchwały krajobrazowej materiał dał podstawę do wszczęcia kolejnego postępowania obejmującego spółki AMS i Ströer Polska – ma ono na celu ustalenie, czy firmy te nie złamały przepisów antymonopolowych poprzez zawarcie porozumienia ograniczającego konkurencję, w szczególności poprzez podzielenie pomiędzy siebie rynku reklamy zewnętrznej w Warszawie.

Jak bowiem zauważa UOKiK, obecnie to AMS samodzielnie zarządza powierzchniami reklamowymi na wiatach przystankowych w Warszawie, zaś Ströer – powierzchniami reklamowymi w Metrze Warszawskim. Jak czytamy w oświadczeniu Urzędu, „okoliczności funkcjonowania tego konsorcjum oraz zarządzania powierzchniami reklamowymi w środkach komunikacji publicznej w Warszawie zostaną szczegółowo zweryfikowane w toku postępowania”.

Jeśli jednak potwierdzą się podejrzenia o naruszeniu ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, wówczas UOKiK zamierza wszcząć postępowanie antymonopolowe i postawić zarzuty podmiotom biorącym udział w podziale rynku.

O komentarz poprosiliśmy przedstawiciela firmy AMS – Grażynę Gołębiowską, dyrektor marketingu AMS.

„Zgodnie ze swoimi kompetencjami od lutego 2020 roku UOKiK prowadzi postępowanie wyjaśniające mające na celu badanie rynku reklamy zewnętrznej w Warszawie. Współpracujemy z urzędem i udzielamy odpowiedzi na każde skierowane do nas pytania. Dotyczyły one między innymi okoliczności powstania konsorcjum firm AMS i Ströer dla realizacji projektu „Przystanek Komunikacji Miejskiej”. Jak możemy sądzić z przesłanych ostatnio przez UOKiK pytań, w związku z wątpliwościami dotyczącymi konsorcjum, Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające, aby sprawdzić, czy mogło dojść do naruszenia przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Postępowanie wyjaśniające dotyczące konsorcjum było już prowadzone przez UOKiK w 2013 roku. Tak jak we wszystkich tego rodzaju postępowaniach AMS deklaruje pełną współpracę z urzędem dla pełnego wyjaśnienia wszelkich okoliczności sprawy oraz rozwiania wątpliwości co do możliwego naruszenia przepisów prawa konkurencji”. 

Spółka Ströer Polska na tę chwilę postanowiła nie komentować sprawy. 

PS

Mimo że w gdańskiej uchwale krajobrazowej zawarto konkretne wytyczne dotyczące reklam w przestrzeni publicznej, wielu przedsiębiorców zmaga się z problemem stworzenia takich kreacji, które nie łamałyby przepisów. Z pomocą przychodzi Szkoła Szyldu, którą tworzą trójmiejscy artyści plastycy.

PS2

Cena w kasie wyższa niż umieszczona na półce lub brak informacji o cenie produktu – jak podaje UOKiK, w ten sposób przez kilka lat Biedronka naruszała prawa konsumentów. Na sieć została nałożona kara w wysokości 115 mln złotych.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij