Miasto Gdańsk powołało Szkołę Szyldu, która ma pomóc przedsiębiorcom dostosować się do uchwały krajobrazowej

Miasto Gdańsk powołało Szkołę Szyldu, która ma pomóc przedsiębiorcom dostosować się do uchwały krajobrazowej
Mimo że w gdańskiej uchwale krajobrazowej zawarto konkretne wytyczne dotyczące reklam w przestrzeni publicznej, wielu przedsiębiorców zmaga się z problemem stworzenia takich kreacji, które nie łamałyby przepisów. Z pomocą przychodzi Szkoła Szyldu, którą tworzą trójmiejscy artyści plastycy.
O autorze
1 min czytania 2020-01-29

Z początkiem kwietnia 2020 roku mija okres przejściowy gdańskiej uchwały krajobrazowej. W związku z tym władze miasta prowadzą intensywną kampanię informacyjną, która ma za zadanie pomóc przedsiębiorcom dostosować ich szyldy oraz reklamy w przestrzeni miejskiej tak, by były one zgodne z wytycznymi zawartymi w nowych przepisach. 

Jednym z takich działań jest Gdańska Szkoła Szyldu, którą na tę chwilę tworzy grupa piętnaściorga projektantek i projektantów. Wspólnie na platformie stworzonej w ramach szkoły publikują najciekawsze, a zarazem zgodne z uchwałą projekty, związane z reklamą i identyfikacją wizualną kilkunastu gdańskich lokali. Z pomysłów tych mogą korzystać więc przedsiębiorcy, którzy w przyszłości będą tworzyć swoje własne kreacje.

Do projektu zostali zaproszeni twórcy związani z gdańską Akademią Sztuk Pięknych. Wśród nich znaleźli się: Ania Gawron i Dariusz Ogrodowczyk (duet Psowron), Anita Wasik, Hanna Kmieć i Katarzyna Cichosz (Studio Kmicic), Adam Kamiński, Piotr Paluch, Tomek Pawluczuk (Nylon Studio), Michał Pecko, Ania Tatar, Ania Witkowska, Zuza Zamorska i Mikołaj Sałek (Studio Workshop 91), Kasia Zwierzyńska (Bang Bang Design) i Stefan Stefaniszyn.

Do tej pory zaprojektowali oni nowe szyldy dla kilkunastu obiektów w całym Gdańsku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

To niewątpliwie chwila, na którą czekali wszyscy warszawiacy – 16 stycznia br. podczas posiedzenia Rady Miasta radni przyjęli uchwałę krajobrazową.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nakładem Miasta Gdyni, we współpracy ze stowarzyszeniem Traffic Design, został wydany poradnik dla przedsiębiorców i zarządców nieruchomości. Nosi on tytuł „Od strony ulicy” i jest znakomitą podpowiedzią, jak powinien wyglądać szyld w modernistycznym śródmieściu Gdyni.