Z Gdańska zniknęło ponad 500 reklam – to efekt uchwały krajobrazowej

Z Gdańska zniknęło ponad 500 reklam – to efekt uchwały krajobrazowej
Gdańsk stopniowo pozbywa się szpecących reklam – jest to efekt wprowadzenia w 2018 roku uchwały krajobrazowej, której okres przejściowy kończy się już w kwietniu 2020 roku. Do tej pory zniknęło już ponad 500 wielkoformatowych billboardów oraz banerów.
O autorze
1 min czytania 2019-12-16

Coraz więcej polskich miast wprowadza uchwały krajobrazowe – mowa tu chociażby o Sopocie, który dzięki tego typu przepisom pozbył się szpecących reklam ze swojej przestrzeni miejskiej. Prace nad uchwałą krajobrazową prowadzą już także Cieszyn i Poznań

Pierwsze efekty wprowadzenia przepisów, mających na celu walkę z reklamowym chaosem, mogą zauważyć już mieszkańcy Gdańska, z którego zniknęło już ponad… 500 billboardów, banerów, a także szpecących szyldów. 

Uchwała Krajobrazowa Gdańska obowiązuje bowiem od 2 kwietnia 2018 roku, a już za kilka miesięcy kończy się jej okres przejściowy. Usunięte więc z przestrzeni miejskiej muszą zostać te reklamy, które powstały przed uchwaleniem przepisów. Natomiast te nośniki, które pojawiły się w Gdańsku po 2 kwietnia 2018 roku, a nie są zgodne nowymi zasadami – będą musiały zostać dostosowane lub usunięte. 

zdjęcie: facebook.com/uchwalakrajobrazowagdanska

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Nakładem Miasta Gdyni, we współpracy ze stowarzyszeniem Traffic Design, został wydany poradnik dla przedsiębiorców i zarządców nieruchomości. Nosi on tytuł „Od strony ulicy” i jest znakomitą podpowiedzią, jak powinien wyglądać szyld w modernistycznym śródmieściu Gdyni.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się