Coraz więcej polskich miast wprowadza uchwały krajobrazowe – mowa tu chociażby o Sopocie, który dzięki tego typu przepisom pozbył się szpecących reklam ze swojej przestrzeni miejskiej. Prace nad uchwałą krajobrazową prowadzą już także Cieszyn i Poznań.
Pierwsze efekty wprowadzenia przepisów, mających na celu walkę z reklamowym chaosem, mogą zauważyć już mieszkańcy Gdańska, z którego zniknęło już ponad… 500 billboardów, banerów, a także szpecących szyldów.
Zobacz również
Uchwała Krajobrazowa Gdańska obowiązuje bowiem od 2 kwietnia 2018 roku, a już za kilka miesięcy kończy się jej okres przejściowy. Usunięte więc z przestrzeni miejskiej muszą zostać te reklamy, które powstały przed uchwaleniem przepisów. Natomiast te nośniki, które pojawiły się w Gdańsku po 2 kwietnia 2018 roku, a nie są zgodne nowymi zasadami – będą musiały zostać dostosowane lub usunięte.
zdjęcie: facebook.com/uchwalakrajobrazowagdanska
Nakładem Miasta Gdyni, we współpracy ze stowarzyszeniem Traffic Design, został wydany poradnik dla przedsiębiorców i zarządców nieruchomości. Nosi on tytuł „Od strony ulicy” i jest znakomitą podpowiedzią, jak powinien wyglądać szyld w modernistycznym śródmieściu Gdyni.
Słuchaj podcastu NowyMarketing