Sopot pozbywa się wielkoformatowych banerów reklamowych

Sopot pozbywa się wielkoformatowych banerów reklamowych
Realizując zapisy uchwały krajobrazowej, Sopot konsekwentnie i skutecznie usuwa z przestrzeni szpecące reklamy. Dzięki temu zupełnie inny wygląd zyskują budynki nieopodal głównych ulic miasta, z których znikają wielkoformatowe banery.
O autorze
1 min czytania 2019-09-12

Polskie miasta jednogłośnie mówią „nie” krzykliwym reklamom. Wczoraj informowaliśmy o tym, że władze miasta Cieszyn pracują nad uchwałą krajobrazową, dzisiaj zaś prezentujemy efekty jej wprowadzenia w Sopocie. 

7 czerwca 2018 roku oficjalnie wszedł w życie projekt uporządkowania przestrzeni publicznej w nadmorskim mieście. Na początku tego roku władze Sopotu wysłały około 100 pism do wspólnot mieszkaniowych oraz agencji reklamowych w Trójmieście informujących o wejściu w życie przepisów uchwały krajobrazowej. 

W efekcie tych działań udało się usunąć z obszaru al. Niepodległości ok. 50 reklam, w tym ponad 14 banerów wielkoformatowych, zlokalizowanych głównie na elewacjach budynków.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ponadto, w celu lepszego zrozumienia zapisów uchwały krajobrazowej, miasto przygotowało „Katalog dobrych praktyk dla Sopotu”, który w sposób skrócony obrazuje zapisy uchwały krajobrazowej oraz prezentuje ogólne standardy umieszczania reklam w Sopocie. Poruszone są w nim także zagadnienia mówiące m.in. o tym, w którym obszarze miasta dozwolone są dane rodzaje reklam.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Poznań również chce wprowadzić uchwałę krajobrazową. Jej projekt zakłada całkowity zakaz dużych reklam w centrum miasta oraz dodatkowe wytyczne dotyczące pozostałych nośników reklamowych. Być może już na początku przyszłego roku nowe przepisy wejdą w życie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Nakładem Miasta Gdyni, we współpracy ze stowarzyszeniem Traffic Design, został wydany poradnik dla przedsiębiorców i zarządców nieruchomości. Nosi on tytuł „Od strony ulicy” i jest znakomitą podpowiedzią, jak powinien wyglądać szyld w modernistycznym śródmieściu Gdyni.

PS3

Zespół konsultacyjny Parku Kulturowego odwiedził ponad 500 przedsiębiorców. Każdy z nich otrzymał komplet materiałów informacyjnych i wsparcie techniczne, które pozwoli szybciej i prościej uporządkować reklamy i witryny, by przestrzeń publiczna poznańskiego Starego Miasta była czytelna i estetyczna.