Coraz więcej polskich miast zaczyna sprzeciwiać się krzykliwym billboardom oraz tandetnym szyldom, które psują krajobraz naturalny. Dotkliwe jest to zwłaszcza w tych zabytkowych częściach miast.
W kwietniu br. władze miasta Poznań rozpoczęły prace nad uchwałą krajobrazową, a teraz w ich ślady poszli przedstawiciele Cieszyna. Aktualnie do publicznego wglądu jest projekt, którego celem jest uporządkowanie przestrzeni publicznej.
Zobacz również
Treść uchwały została już uzgodniona z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków oraz pozytywnie zaopiniowana przez kilka innych organów.
Nowe prawo miejscowe ustala warunki i zasady usytuowania na terenie Cieszyna m.in. tablic reklamowych, urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń. Ustala również ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.
Uchwała krajobrazowa ma dotyczyć terenu całego miasta, jak i również terenów prywatnych. W ustawie przyjęty został natomiast stosowny czas na dostosowanie istniejących billboardów i szyldów do nowych regulacji, lecz będzie on krótszy dla reklam w zabytkowych częściach miasta.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
zdjęcie: facebook.com/uchwala.krajobrazowa.cieszyn
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Nakładem Miasta Gdyni, we współpracy ze stowarzyszeniem Traffic Design, został wydany poradnik dla przedsiębiorców i zarządców nieruchomości. Nosi on tytuł „Od strony ulicy” i jest znakomitą podpowiedzią, jak powinien wyglądać szyld w modernistycznym śródmieściu Gdyni.
PS2
Zespół konsultacyjny Parku Kulturowego odwiedził ponad 500 przedsiębiorców. Każdy z nich otrzymał komplet materiałów informacyjnych i wsparcie techniczne, które pozwoli szybciej i prościej uporządkować reklamy i witryny, by przestrzeń publiczna poznańskiego Starego Miasta była czytelna i estetyczna.