Władze Cieszyna chcą zakazać umieszczania reklam na budynkach

Władze Cieszyna chcą zakazać umieszczania reklam na budynkach
Władze Cieszyna prowadzą aktualnie prace nad uchwałą krajobrazową. Miałaby ona m.in. uporządkować znajdujące się w przestrzeni miejskiej szyldy oraz wielkoformatowe reklamy, których jest nadmiar zwłaszcza w tych zabytkowych częściach miasta.
O autorze
1 min czytania 2019-09-11

Coraz więcej polskich miast zaczyna sprzeciwiać się krzykliwym billboardom oraz tandetnym szyldom, które psują krajobraz naturalny. Dotkliwe jest to zwłaszcza w tych zabytkowych częściach miast. 

W kwietniu br. władze miasta Poznań rozpoczęły prace nad uchwałą krajobrazową, a teraz w ich ślady poszli przedstawiciele Cieszyna. Aktualnie do publicznego wglądu jest projekt, którego celem jest uporządkowanie przestrzeni publicznej.

Treść uchwały została już uzgodniona z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków oraz pozytywnie zaopiniowana przez kilka innych organów.

Nowe prawo miejscowe ustala warunki i zasady usytuowania na terenie Cieszyna m.in. tablic reklamowych, urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń. Ustala również ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Uchwała krajobrazowa ma dotyczyć terenu całego miasta, jak i również terenów prywatnych. W ustawie przyjęty został natomiast stosowny czas na dostosowanie istniejących billboardów i szyldów do nowych regulacji, lecz będzie on krótszy dla reklam w zabytkowych częściach miasta.

zdjęcie: facebook.com/uchwala.krajobrazowa.cieszyn

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nakładem Miasta Gdyni, we współpracy ze stowarzyszeniem Traffic Design, został wydany poradnik dla przedsiębiorców i zarządców nieruchomości. Nosi on tytuł „Od strony ulicy” i jest znakomitą podpowiedzią, jak powinien wyglądać szyld w modernistycznym śródmieściu Gdyni.

PS2

Zespół konsultacyjny Parku Kulturowego odwiedził ponad 500 przedsiębiorców. Każdy z nich otrzymał komplet materiałów informacyjnych i wsparcie techniczne, które pozwoli szybciej i prościej uporządkować reklamy i witryny, by przestrzeń publiczna poznańskiego Starego Miasta była czytelna i estetyczna.