Spot stworzony w ramach nowej kampanii UNICEF nosi nazwę „Your new mission: Unlock their potential” i pokrótce przedstawia historię trzech młodych uchodźców – Samy, Nory i Pouya. Każdy z nich ma swoje własne pasje, ambitne plany na przyszłość, lecz łączy ich jedno – przybyli do nowego, obcego kraju, bo tam, skąd pochodzą, jest zbyt niebezpiecznie.
Wideo, stworzone w konwencji gry komputerowej, ma za zadanie zwrócić uwagę społeczeństwa na sytuację uchodźców na całym świecie i jednocześnie walczyć z krzywdzącymi stereotypami na ich temat.
Zobacz również
Co ciekawe, w ramach kampanii UNICEF naprawdę stworzył mini grę, w której bohaterami są wspomnieni wyżej, trzej uchodźcy. Można ją znaleźć na stronie organizacji.
PS
W ubiegłym roku marka Levi’s nawiązała współpracę z włoską organizacją Porto Alegre, która wspiera osoby najbardziej potrzebujące, w tym m.in. uchodźców. W jej ramach powstała kolekcja akcesoriów z recyklingowanego dżinsu, którą uszyli podopieczni fundacji.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Gra zatytułowana „Salaam” została stworzona przez byłego uchodźcę Luala Mayena. Za pomocą mikrotransakcji dokonywanych w aplikacji, użytkownicy wspierają osoby, które aktualnie przebywają w obozach dla uchodźców.
PS3
Mówi się, że historia kołem się toczy. UNICEF w kampanii na rzecz uchodźców dał nam do zrozumienia, że to „koło” jest tu i teraz. Dwuminutowy filmik przedstawia 12-letniego Ahmeda oraz 92-letniego Harry’ego. Zobaczcie ich historie.