„Bardzo miło obejrzeć film w którym nie ma wepchanych na siłę murzynów i lgbt ;)))” – brzmi fragment komentarza opublikowanego na facebookowym profilu Disney Polska pod wpisem promującym nowy film „Mulan”, który niedawno miał swoją premierę. Marka na komentarz odpowiedziała krótko – zamieściła emotikon z serduszkiem wyrażający aprobatę.
Reakcja firmy nie spodobała się internautom, którzy zarzucili marce homofobię i rasizm. Pojawiły się także opinie, że owa sytuacja może niekorzystnie wpłynąć na wizerunek firmy, która jeszcze nie tak dawno temu pokazała, że idzie z duchem czasu.
Zobacz również
Krótko po tym agencja obsługująca media społecznościowe Disney Polska – WebTalk – opublikowała oświadczenie, w którym przyznała, że wpis internautki był „sprzeczny z wartościami prezentowanymi przez The Walt Disney Company”. Jednocześnie agencja zaznaczyła, że taka reakcja „wynika jedynie z zaniedbania pracownika naszej agencji, który nie zapoznał się z całością wpisu i zignorował procedury wewnątrz firmowe”.
Agencja WebTalk zapowiedziała również wpłatę 50 tys. złotych na rzecz Stowarzyszenia Kampania Przeciw Homofobii w ramach zadośćuczynienia.
zdjęcie: facebook.com/WaltDisneyMulan
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na początku czerwca br. Pixar przygotował nową krótkometrażową animację zatytułowaną „Out”, którą obejrzeć można na platformie Disney+. Po raz pierwszy w produkcji studia głównym bohaterem został gej – Greg.