TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Już ponad 100 000 wyświetleń filtra #ZeroWasteCulture

Innowacyjny filtr AR, stworzony niespełna 2 miesiące temu przez Fundację Centrum Cyfrowe wraz z Muzeum Narodowym w Warszawie i duńskim Statens Museum for Kunst w ramach kampanii #BezSpiny ma już ponad 100 tys. wyświetleń.
O autorze
2 min czytania 2020-09-22

Użytkownicy Instagrama obejrzeli filtr #ZeroWasteCulture dokładnie 105 600 razy, a 2,5 tys. użyło go w swoich relacjach na Insta Stories. 

Coraz więcej użytkowników Instagrama korzysta z filtrów AR

Od 2017 r., kiedy to Instagram wprowadził do Instagram Stories, filtry wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość, ich popularność nieustannie wzrasta. Fundacja Centrum Cyfrowe zdaje sobie sprawę z najpopularniejszych trendów digital marketingu, dlatego zdecydowała się na właśnie takie rozwiązanie. Nie tylko samo korzystanie z Insta Stories, ale też tworzenie własnych filtrów i publikowanie cieszy się niemalejącym zainteresowaniem. Użytkownicy Instagrama, korzystający z Instagram Stories, mają dzięki temu możliwość tworzenia własnych kreacji, bazując na tych, które już istnieją. 

Warto zaznaczyć, że wspomniane muzea, jako jedne z pierwszych instytucji kultury na całym świecie, korzystają z filtrów AR, co stanowi bardzo nowatorski i kreatywny sposób ich promocji. Użytkownicy Instagrama lubią korzystać z filtrów z bardzo prostego powodu – są zabawne i łatwo dostępne. Możliwość upublicznienia swojego zabawnego zdjęcia stanowi dla nich rozrywkę. Marki, które korzystają z filtrów mogą się w ten sposób wyróżnić, ale również nawiązać interakcje z odbiorcami i budować zaangażowanie. Filtr #ZeroWasteCulture był również w podobny sposób promowany przez Pol’and’Rock Festival i Noizz.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak znaleźć filtr #ZeroWasteCulture?

Aby znaleźć filtr #ZeroWasteCulture wystarczy wejść na Instagram @openculturestudio, kliknąć w zapisane relacje i podążać za znajdującymi się tam wskazówkami. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– W kampanii #BezSpiny najważniejsze jest dla nas pokazanie, że utwory, które znajdują się w domenie publicznej i na licencjach Creative Commons, można wykorzystywać zupełnie legalnie i bezpłatnie w bardzo współczesnych narzędziach, takich jak rozszerzona rzeczywistość na Instagramie, i tworzyć z nich niesamowite projekty. Niedawno razem z Muzeum Narodowym w Warszawie i Laboratorium EE wypuściliśmy aplikację mobilną Muselfie, a zeszłej jesieni zorganizowaliśmy kampanię #PoużywajSobie – wspólnym mianownikiem tych działań jest przybliżanie ludziom potencjału cyfrowych zasobów – mówi Aleksandra Janus, kierowniczka Pracowni Otwierania Kultury w Centrum Cyfrowym.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Domena publiczna – baza darmowych multimediów

Filtr #ZeroWasteCulture stworzony został przez Centrum Cyfrowe w ramach projektu #BezSpiny , który ma na celu pokazanie możliwości korzystania z darmowych zasobów Internetu i pozwala bliżej obcować ze sztuką. Poprzez wtopienie się w jeden z dwóch znakomitych obrazów, użytkownicy Instagrama mogą przenieść się w nową, niemalże magiczną rzeczywistość. 

Pierwszym z dzieł wykorzystanych we wspomnianym filtrze AR jest kompozycja Józefa Mehoffera z 1902 roku zatytułowana „Dziwny ogród”. Drugim natomiast jest obraz autorstwa Ottmara Elligera z 1667 roku – „Stilleben” (tłum. „Martwa natura”). 

Wyżej wymienione kreacje, które w doskonały sposób wykorzystało do stworzenia filtra #ZeroWasteCulture studio Lens That (współpraca z markami takimi jak Coca-Cola, HBO, MTV, Netflix), również znajdują się w domenie publicznej, na licencji Creative Commons. Umożliwiło to wykorzystanie ich do stworzenia nowej, całkowicie legalnej interpretacji.

W domenie publicznej dostępne są bezpłatnie również inne dzieła sztuki, filmy, książki oraz zdjęcia. Na bazie dostępnych w Internecie zasobów, każdy może stworzyć swój własny filtr. W bardzo przejrzysty, przystępny sposób uczyli tego trenerzy z Fundacji Centrum Cyfrowe w czasie darmowych warsztatów realizowanych w ramach Akademii Sztuk Przepięknych podczas 26. Pol’and’Rock Festival.