Reklama wielkoformatowa w I półroczu 2012 – raport CAM Media

Wg raportu CAM Media S.A. o sytuacji na rynku reklamy wielkoformatowej w pierwszym półroczu 2012 roku szacowana wartość rynku w analizowanym okresie wyniosła 27,05 mln zł i była wyższa o 15,2 proc. niż rok wcześniej. To efekt inwestycji związanych z Euro 2012.
O autorze
1 min czytania 2012-08-06

Siłą napędową wzrostu w I półroczu były sektory napoje i alkohole oraz podróże i turystyka. Branże te zwiększyły sprzedaż o 188%. Zwiększone inwestycje odnotowały również sektory finanse (efekt inwestycji Amber Gold), komputery oraz audio video.

Spadek wydatków zanotował sektor odzież i dodatki – inwestycje były mniejsze o 20,7%, a liczba reklamodawców spadła z 36 do 27.

Ponownie zmniejszył się udziału rynku warszawskiego w inwestycjach. Rok wcześniej stanowił on 50% rynku krajowego, a obecnie zajmuje już tylko 41%. Powiększył się zaś rynek wrocławski, poznański, trójmiejski, katowicki i łódzki.

Najwyższe ceny transakcyjne występowały w czerwcu podczas mistrzostw Euro 2012. Jednak w przekroju półrocza ceny transakcyjne spadały średnio o 8,9%. Obecnie średnia cena wynosi 51 949 zł wobec 57 002 zł w ubiegłym roku. Jednym z czynników spadku cen jest wzrost udziału tańszych powierzchni. Odnotowano wzrost sprzedaży nośników klasy Standard o 32,1% oraz powierzchni w strefie C (lokalizacje poza centralnymi punktami miast).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

-Zgodnie z wcześniejszymi oczekiwaniami większości uczestników rynku II kwartał 2012 r. w segmencie reklamy wielkoformatowej pokazał wiele zmian. Część z nich być może okaże się trwała, a część z pewnością była wynikiem zjawisk krótkookresowych, o czym jak sądzę szybko się przekonamy – komentuje wyniki prezes CAM Media dr Krzysztof Przybyłowski.

Raport „Rynek reklamy wielkoformatowej w I półroczu 2012 rok”, opracowany na podstawie monitoringu 280 lokalizacji wielkoformatowych tu.  

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się