#OdKulis: Kampania polskiego oddziału Mitsubishi pod hasłem #WakacjezMitsubishi

#OdKulis: Kampania polskiego oddziału Mitsubishi pod hasłem #WakacjezMitsubishi

Nowa strategia na miarę nowej rzeczywistości i działania polskiego oddziału Mitsubishi Motors, których elementem była realizowana latem kampania #WakacjezMitsubishi okazały się dużym sukcesem dla marki motoryzacyjnej. Teraz przedstawiamy, jak #OdKulis wyglądała realizacja projektu.

W cyklu #OdKulis pokazujemy, jak wyglądają najciekawsze kampanie i działania od wewnątrz: jak w praktyce wygląda realizacja, z jakimi najtrudniejszymi wyzwaniami muszą się zmierzyć twórcy oraz jakie nieplanowane i zaskakujące zdarzenia miały miejsce. Teraz przedstawiamy kulisy realizacji kampanii polskiego oddziału marki Mitsubishi pod hasłem #WakacjezMitsubishi.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

O kulisach opowiada Kinga Lisowska, manager ds. PR i mediów społecznościowych, Mitsubishi Motors.

Autorzy i pomysłodawcy

Pomysłodawcami kampanii byli Monika Kozłowska – specjalistka ds. mediów społecznościowych w polskim oddziale Mitsubishi Motors i Paweł Poręcki – fotograf i autor zdjęć oraz właściciel agencji Ohohoho.pl.

Pomysł

Koncepcja stworzenia nowej strategii działań w mediach społecznościowych i mocnego zaangażowania w „social selling” narodziła się tuż po wybuchu pandemii, kiedy to Facebook, Instagram I YouTube stały się „drugim domem” dla większości klientów, a my chcieliśmy być blisko nich. Pierwsze elementy tej strategii dotyczyły nowego Mitsubishi Outlandera PHEV 2020, którego premiery dla klientów i mediów odbyły się wyłącznie w internecie i na kanałach mediów społecznościowych marki. 

Uznaliśmy też, że działania reklamowe, prowadzone w trudnym czasie zdominowanym przez pandemię covid-19, muszą pokazywać pozytywne uczucia, wartości i więzi, podtrzymywać na duchu. Dzięki temu chcieliśmy budować wizerunek marki bliskiej i przyjaznej klientom.

Osoby zaangażowane w realizację

W realizację sesji było zaangażowanych kilkanaście osób – oprócz pomysłodawców, w tym fotografa – Pawła Poręckiego a także operatora wideo Marcina Idziaszka oraz 8 modeli (Aleksandra i Maciek Bodnar, Zuza Trykowa, Alek Górski, Kasia, Piotr, Maks i Franek Kozłowscy. Plan zdjęciowy organizowaliśmy w składzie: Andrzej Ripper – produkcja i logistyka, Łukasz Wójcik – szef działu marketingu i PR, Kinga Lisowska (ja) – menedżer ds. PR i mediów społecznościowych, a także 2 przedstawicieli agencji Oxymoron – Olek Tryzna i Igor Hanke. Za postprodukcję odpowiadali Paweł Poręcki, Monika Kozłowska, Marcin Idziaszek i agencja Oxymoron. Za planowanie i zakup mediów był odpowiedzialny dom mediowy Starcom oraz Bluerank pod nadzorem Magdy Gałek – menedżer ds. marketingu.

Przygotowania

Przygotowania przebiegały w iście ekspresowym tempie 1,5 tygodnia i niestety kosztowały kilka nieprzespanych nocy.

Kolejne kroki

Na pewno wyniki tej kampanii i fakt, że nie zamroziliśmy działań na czas lockdownu, że towarzyszyliśmy naszym klientom, inspirowaliśmy ich na naszych kanałach społecznościowych, nieśliśmy im otuchę i proponowaliśmy oderwanie myśli od covidowego szaleństwa, sprawiły, że teraz cieszymy się zaufaniem klientów i dobrą sprzedażą – jesteśmy jedną z 3 marek, które najmniej straciły podczas pandemii. A we wrześniu notujemy wzrost sprzedaży w porównaniu do września 2019 roku.

Zachęceni tym sukcesem będziemy starali się nadal bacznie obserwować nastroje i zachowania klientów, być blisko nich i docierać do nich opracowując kreatywne kampanie – z całą pewnością wykorzystujące rosnące na znaczeniu media społecznościowe.

Wyzwania

Wyzwania powstały daleko przed rozpoczęciem realizacji – sam pomysł w tych czasach był po prostu obarczony dużym ryzykiem. Narodził się bowiem podczas lockdownu, gdy nawet lasy były zamknięte, nie wspominając o pensjonatach, czy polach namiotowych, więc praktycznie do połowy maja nie było wiadomo, czy będzie w ogóle mowa o wakacjach – czy będziemy mogli się na nie gdziekolwiek wybrać. Zatem 2 tygodnie przed realizacją, ponosząc ryzyko tego, że nasza kampania może być całkowicie chybiona, nasz dyrektor generalny Adam Męciński podjął decyzję: robimy to! Mieliśmy ekstremalnie mało czasu- zdecydowanie tempo przedprodukcji można nazwać superekspresowym.

Podczas samej realizacji ogromnym wyzwaniem był także jej bardzo krótki czas i konieczność zrobienia 4 sesji zdjęciowych oraz filmu w rekordowo krótkim okresie. Musieliśmy w te 4 dni opowiedzieć w 8 różnych miejscach z wieloma elementami inscenizacji 4 historie z 3 różnymi grupami bohaterów, wśród których były dzieci i psy a następnie połączyć tę narrację w jedną, spójną opowieść i wielki finał. Musieliśmy kilka razy dziennie zmieniać miejsce akcji, dekoracje, akcesoria, przewozić auta i ludzi a czasu było przeraźliwie mało. Wielkim zagrożeniem i czynnikiem poza naszą kontrolą była też pogoda – całe szczęście bardzo nam sprzyjała.  

Niespodzianki i nieplanowane zdarzenia

Największą niespodzianką przy tak zabójczym tempie i ograniczonym czasie realizacji oraz braku alternatyw, w sytuacji, gdyby padał deszcz, było to, że ta sesja się udała ;). Pozytywnym zaskoczeniem była też fantastyczna, płynna współpraca z niesamowicie pracowitymi, profesjonalnymi i cierpliwymi modelami – Aleksandrą i Maćkiem Bodnar, Zuzą  Trykową, Olkiem Górskim, Kasią i Piotrem Kozłowskimi oraz ich synkami – Maksem i Frankiem, a także z kreatywnymi doradcami z agencji Oxymoron – Igorem Hanke i Olkiem Tryzną oraz niezwykle zaangażowanym i ofiarnym producentem i logistykiem Andrzejem Ripperem. Bez takiej ekipy to przedsięwzięcie po prostu by nie było możliwe.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij