W tym szwedzkim sklepie produkty są wyceniane na podstawie śladu węglowego

W tym szwedzkim sklepie produkty są wyceniane na podstawie śladu węglowego
Szwedzka marka Felix postanowiła wprowadzić ciekawe rozwiązanie, które ma na celu zachęcenie klientów do podejmowania świadomych decyzji zakupowych – firma otworzyła sklep, w którym towary są wyceniane na podstawie śladu węglowego.
O autorze
1 min czytania 2020-10-15

Niedawno przybliżyliśmy Wam pomysł berlińskiego supermarketu, który przy produktach podaje dwie ceny – jedna, nieco wyższa, jest powiększona o koszty klimatyczne. Jak się okazuje, podobne rozwiązanie wykorzystuje szwedzka marka Felix. 

Firma otworzyła bowiem sklep ekologiczny zatytułowany The Climate Store, w którym produkty są wyceniane na podstawie ich śladu węglowego. Zasada jest prosta – im więcej dwutlenku węgla wyemitowano przy produkcji danego artykułu, tym wyższa będzie jego cena. 

To jednak nie jedyny proekologiczny pomysł marki Felix – każdy klient otrzyma bowiem do wydania wirtualny tygodniowy „budżet”, który jest ekwiwalentem 18,9 kg dwutlenku węgla – tyle bowiem powinniśmy emitować CO2, aby powstrzymać zmiany klimatyczne. 

Tym samym pomysłodawcy inicjatywy chcą zachęcić klientów do podejmowania świadomych decyzji zakupowych, a także zwrócić uwagę społeczeństwa na różnice między środowiskowym kosztem wytworzenia produktów roślinnych i zwierzęcych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Czy Polacy kupują zdrową żywność i czy jest to jednoznaczne z przestrzeganiem zdrowiej diety? Czy wybierając produkty bio wiedzą, czym te się charakteryzują? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w raporcie aplikacji Moja Gazetka.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

29 września br. po raz pierwszy obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia ustanowiony przez ONZ. Z tej okazji Too Good To Go oraz takie marki, jak Carrefour czy Starbucks częściowo zasłoniły swoje logotypy, aby podkreślić skalę problemu, a tym samym ilość jedzenia, jaka trafia do kosza.