Już w ubiegłym roku Facebook poinformował o tym, że zamierza walczyć z dezinformacją na temat szczepionek – przede wszystkim ograniczona miała zostać działalność grup oraz stron, które rozpowszechniają fałszywe newsy na temat szczepionek.
Teraz, w dobie pandemii koronawirusa, Facebook postanowił jeszcze bardziej wzmocnić walkę z ruchem antyszczepionkowym – zakazując reklam, które zniechęcają społeczeństwo do szczepień. Zamiast tego, platforma będzie kłaść większy nacisk na promowanie treści na temat szczepionki przeciw grypie, a także będzie podkreślała znaczenie profilaktycznych badań.
Zobacz również
To jednak nie jedyne działania, które w najbliższym czasie zamierza podjąć Facebook – z uwagi na to, że na platformie pojawia się coraz więcej treści antysemickich i negujących Holokaust, firma Marka Zuckerberga wprowadzi nowe zasady dotyczące mowy nienawiści – jedna z nich dotyczyć będzie publikowania treści, które zaprzeczają lub zniekształcają informacje na temat Holokaustu.
PS
Z okazji tegorocznego dnia pod hasłem „Coming Out Day” Facebook wprowadził serię naklejek wspierających społeczność LGBT+. W Polsce jednak nie są dostępne, bo zdaniem portalu społeczności nieheteronormatywne są w naszym kraju szykanowane.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kilka dni temu media obiegła informacja, jakoby Facebook miał nieco poluzować ograniczenia, które uprzednio zostały wprowadzone dla reklamodawców – chodzi m.in. o limit dotyczący reklam zawierających ponad 20% tekstu w głównym obrazie. Postanowiliśmy więc zapytać ekspertów, co się w związku z tym faktem może zmienić.