Fisher-Price organizuje wystawę poświęconą historii marki

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Fisher-Price organizuje wystawę poświęconą historii marki

Fisher-Price świętuje w tym roku wyjątkowy jubileusz. Z tej okazji marka zaprasza do Westfield Arkadia na wystawę poświęconą historii kultowych produktów dla najmłodszych.

Pewnego dnia handlowiec Herman Fisher, zajmujący się wcześniej sprzedażą gier planszowych, postanowił stworzyć nowy wymiar zabawy. Tak powstała marka Fisher-Price, założona wraz z teoretykiem zarządzania Irvingiem Price, ilustratorką Margaret Evans Price oraz pracującą w sklepie z zabawkami Helen Schelle.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Po roku intensywnej pracy pierwsze, wówczas jeszcze drewniane zabawki Fisher-Price zostały zaprezentowane na nowojorskich targach American International Toy Fair. Sukces marki na ekspozycji zaowocował zamówieniami od dystrybutorów, a z siedziby w East Aurora, tuż przed Bożym Narodzeniem w 1931 roku, ruszyła pierwsza dostawa do popularnego sklepu Macy’s. Zabawki, wyróżniające się solidną konstrukcją oraz nowoczesnym jak na tamte czasy wzornictwem i kolorystyką, szybko zdobyły uznanie dzieci i rodziców. Pierwszy produkt wyprodukowany przez Fisher-Price – Dr. Doodle ze sznurkiem do ciągnięcia – szybko stał się ulubioną zabawką maluchów.

Firma zaangażowana społecznie

Wraz z II wojną światową nastąpił trudny dla wszystkich okres. „Jeśli wojna będzie wymagała zaangażowania całego Fisher-Price, to na ten czas wstrzymamy produkcję zabawek” – miał powiedzieć wówczas Herman Fisher. I tak też zrobiono. W 1943 r. marka zaangażowała się we wsparcie wojska – zamiast zabawek produkowano m.in. części do samolotów i skrzynie medyczne. Okres powojenny poskutkował boomem na budownictwo mieszkaniowe i sprawił, że drewno stało się surowcem deficytowym. Inżynierowie Fisher-Price wypróbowali wtedy w produkcji nowy i nieznany na rynku materiał, jakim był plastik. Sprawdził się on znakomicie na skrzydłach pszczółki Buzzy-Bee, a później i w kolejnych zabawkach.

Kawałek historii do zobaczenia w Warszawie

To tylko krótki wycinek z początków długich dziejów marki Fisher-Price, która w tym roku obchodzi swoje 90. urodziny. W East Aurora działa dzisiaj muzeum poświęcone marce, a także Laboratorium Zabawy, w którym to same maluchy testują zabawki przed ich wejściem na rynek. Innowacja? Skądże! Laboratorium zostało utworzone przez Fisher-Price już w latach 60.

Z okazji swoich 90. urodzin marka Fisher-Price postanowiła przenieść kawałek historii z East Aurora do Westfield Arkadia, gdzie przygotowano wystawę poświęconą historii firmy. Na stoisku można zobaczyć i wypróbować kultowe zabawki marki w skali makro, takie jak Piramidka z kółek, Szczeniaczek Uczniaczek czy Fotelik Malucha. Dzięki temu nawet dorosły może na chwilę przenieść się do krainy dzieciństwa.

Ekspozycja będzie dostępna do 2.11 w głównym holu centrum handlowego.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij