Rossmann wprowadza kasy dostosowane do osób niepełnosprawnych

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Rossmann wprowadza kasy dostosowane do osób niepełnosprawnych

Od połowy października 2020 w sklepach Rossmann, m.in. w Warszawie, Lublinie czy Białymstoku, wdrożono nowe kasy, które łączą funkcje kas tradycyjnych i samoobsługowych oraz są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Szacuje się, że społeczność głuchych w Polsce liczy 500 tyś. osób, a poważny uszczerbek słuchu ma kolejne 900 tyś. Polaków. Według danych GUS z 2016 roku około 1 mln Polaków jest słabowidzących i ma poważne trudności z czytaniem.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Zakupy powinny być dobrym i pozytywnym doświadczeniem dla każdego. Nowe kasy samoobsługowe zwiększają dostępność sklepów dla wszystkich, niezależnie od stopnia sprawności. Dzięki zwiększonemu kontrastowi oraz odpowiedniej czcionce są one przyjazne w obsłudze dla osób słabowidzących.

Poza intuicyjnym systemem, nowe kasy zostały zaprojektowane w taki sposób, aby łączyły funkcję kas tradycyjnych i samoobsługowych. Za te rozwiązanie odpowiada firma SelfMaker.

Ruchomy, 15 calowy ekran, który można obracać o 180 stopni pozwala na obsługę kasy przez pracownika sklepu lub klienta, w przypadku kiedy stanowisko nie ma kasjera. Wystarczy, aby klient obrócił ekran w swoim kierunku i rozpoczął samodzielne skanowanie produktów. Dodatkowo, ekran może się poruszać w płaszczyźnie góra dół, co pozwala na dostosowanie jego wysokości do klienta. Dzięki takiemu rozwiązaniu, osoby poruszające się np. na wózku inwalidzkim mogą obniżyć ekran do odpowiedniego poziomu i komfortowo dokonać zakupu, również osoby wyższe mogą dostosować ekran do własnych potrzeb.

– Realizując projekt kas samoobsługowych dla Rossmann, przyświecała nam idea dostępności dla każdego klienta niezależnie od obecności pracownika przy kasie, jak również zniesienie barier dla osób z niepełnosprawnościami. Rozwiązanie, nad którym pracowaliśmy z zespołem konstruktorów przez wiele tygodni pozwala na zamknięcie zaawansowanej technologii w urządzeniu rozmiarów komputera PC. Jest to duży krok w branży urządzeń samoobsługowych. Do tej pory kasy, które funkcjonowały na rynku, zajmowały sporo przestrzeni sklepowej i nie charakteryzowały się ciekawym wyglądem. Kasa zaprojektowana dla Rossmann łączy w sobie technologię, funkcjonalność oraz design, który jest spójny z aranżacją i estetyką sklepu – powiedział Marek Wieteska, prezes Zarządu SelfMaker.

Kasy samoobsługowe to nie tylko sprawne zakupy, mobilność ekranów i hybrydowość łącząca człowieka i technologię. To również odpowiedź na potrzeby społeczności głuchych, dla których wizyta w sklepie obarczona jest stresem. Dla wielu osób konieczność skorzystania z tradycyjnej kasy jest wyjściem ze swojej stresy komfortu.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij
Reklama Zamknij