Poznań ruszył z kampanią „Obojętność krzywdzi” – zainaugurował ją kontrowersyjny post na Facebooku

Poznań ruszył z kampanią „Obojętność krzywdzi” – zainaugurował ją kontrowersyjny post na Facebooku
Miasto Poznań zainicjowało nową kampanię społeczną pod hasłem „Obojętność krzywdzi”, której celem jest walka z obojętnością wobec przemocy. Kampania została zainaugurowana facebookowym postem, który wywołał niemałe kontrowersje wśród internautów.
O autorze
1 min czytania 2020-11-09

„Jaką formę okrucieństwa wspieracie najbardziej? Maltretowanie dzieci czy wykorzystywanie kobiet?” – post o takiej treści został opublikowany na facebookowym profilu miasta Poznań. Wpis został okraszony dwiema mrocznymi fotografiami, natomiast internauci mogli dokonać „wyboru” poprzez pozostawienie w komentarzu „lajka” lub zareagowania emotikonem serduszka. 

Post szybko wywołał duże kontrowersje wśród internautów – użytkownicy bowiem oskarżyli administratorów facebookowego profilu Poznania o wykorzystywanie tragedii do „zdobycia lajków”. Niewiele osób zdało sobie jednak sprawę z tego, że w treści wpisu został umieszczony pewien link. Link ten odsyłał na stronę nowej kampanii społecznej pod hasłem „Obojętność krzywdzi”, która ma na celu walkę z obojętnością wobec przemocy. 

Za pomocą kontrowersyjnego postu władze Poznania chcieli zwrócić uwagę na ignorancję społeczeństwa wobec realnej krzywdy, która spotyka wiele osób. Jednak z uwagi na falę krytyki, jaka spadła na twórców kampanii, wpis został edytowany. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach kampanii „Obojętność krzywdzi” powstała seria filmów zwracająca uwagę na problem obojętności wobec przemocy, natomiast na stronie wspieramzlo.pl umieszczone zostały m.in. porady, w jaki sposób można zareagować, by uchronić kogoś przed nieszczęściem.


Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pod hasłem „PrzeMOC wobec KOBIET. Skreśl niepotrzebne” wystartowała ogólnopolska kampania firmy Avon i fundacji Feminoteka. Jej bohaterkami są kobiety, które odnalazły w sobie moc i wydostały się z przemocowej sytuacji. W ramach kampanii została uruchomiona przeciwprzemocowa aplikacja Avon Alert.

PS2

„Nie, to nie była gra”, „Nie, to nie będzie tu tolerowane” – takie hasła pojawiły się na plakatach w poznańskiej przestrzeni miejskiej – w klubach, na przystankach tramwajowych czy też w pojazdach komunikacji publicznej. Wszystko to w ramach kampanii miasta Poznań przeciwko przemocy seksualnej.