TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Niemarnowanie żywności według Lidla – sieć podpowiada co zrobić z dynią

Niemarnowanie żywności to wspólna idea łącząca producentów, dystrybutorów, konsumentów i organizacje pozarządowe. Lidl Polska opowiada o swoich działaniach w tym zakresie oraz, z przymrużeniem oka, radzi co zrobić z dynią, aby się nie zmarnowała.
O autorze
1 min czytania 2020-11-10

Federacja Polskich Banków Żywności oraz firma McCormick postanowili sprawdzić, jak zmieniły się zachowania konsumentów w trakcie „lockdownu”. Z przeprowadzonego na ich zlecenie badania Gospodarowanie żywnością w trakcie pandemii wynika, że pandemia zdecydowanie spowodowała wzrost tonażu zakupowego koszyka przeciętnego Polaka. Dodatkowo podczas izolacji zakupy robiliśmy rzadziej (aż o 82%), ale były one znacznie bardziej obfite – ponad połowa ankietowanych przyznała, że w ich koszykach ląduje teraz więcej jedzenia niż przed pandemią. Zamknięcie w domach uruchomiło również naszą kreatywność w kuchni. Aż 69% z pytanych osób potwierdza, że podczas pandemii zaczęło więcej gotować.

– Od dłuższego czasu badania wskazują, że jedną z głównych przyczyn marnowania jedzenia są nadmierne zakupy i nabywanie produktów na zapas. Dlatego od początku nowej sytuacji zachęcaliśmy do ograniczenia ilości kupowanych produktów i bardziej przemyślanego planowania posiłków. Z naszych analiz wynika, że faktycznie zwiększyła się ilość nabywanej żywności, ale mimo wszystko badania napawają optymizmem – aż o 12% wzrósł odsetek osób, które świadomie starały się nie dopuścić do zepsucia się czy zmarnowania produktów spożywczych – komentuje Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

Co na to wszystko Lidl?

Kwestia marnowania żywności dotyczy każdego kraju na świecie, w tym obejmuje wszystkie etapy łańcucha dostaw – od produkcji rolnej po gospodarstwa domowe. W Polsce, ostatnio przeprowadzone badania wskazują, że szacunkowo wyrzucamy ok. 9 mln ton żywności rocznie. Oznacza to, że na każdą osobę przypada 247 kg żywności, która ulega zmarnowaniu. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Dzięki wieloletniej pracy nad optymalizacją procesów w ramach łańcucha dostaw ograniczyliśmy marnowanie żywności do minimum. Z powodzeniem rozwinęliśmy także projekt „kupuję, nie marnuję”, umożliwiający klientom zakup produktów o zbliżającym się terminie przydatności, jednak w pełni wartościowych, w cenach obniżonych nawet do -70%. Podejmujemy przy tym liczne działania edukacyjne oraz organizujemy regularnie zbiórki żywności przy ścisłej współpracy m.in. z Polską Federacją Banków Żywności – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications & CSR Lidl Polska.

Lidl Polska stara się angażować w działania na rzecz niemarnowania żywności najlepiej jak potrafi, czyli poprzez edukowanie, opracowywanie przepisów kulinarnych oraz praktyczne wskazówki i porady, które pojawiają się w wydawanych przez sieć książkach, w mediach społecznościowych Lidla oraz na stronie www.kuchnialidla.pl.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się