TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Lewis Hamilton chciał zakazać szwajcarskiej marce zegarków używania nazwy „Hamilton” – kierowca przegrał sprawę

Lewis Hamilton chciał zakazać szwajcarskiej marce zegarków używania nazwy „Hamilton” – kierowca przegrał sprawę
Kierowca wyścigowy Lewis Hamilton chciał zabronić szwajcarskiej marce luksusowych zegarków, której historia sięga XIX wieku, używania nazwy „Hamilton”. Sąd odrzucił jednak prośbę sportowca.
O autorze
1 min czytania 2020-11-23

Sprawa przeciwko Hamilton International, szwajcarskiej marce produkującej luksusowe zegarki, rozpoczęła się już w 2017 roku. Wtedy to kierowca wyścigowy Lewis Hamilton złożył do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej wniosek o zakazanie producentowi używania nazwy „Hamilton” w kontekście oferowanych przez nią produktów. Sportowiec twierdził bowiem, że firma tym samym „utrudnia uczciwą konkurencję na rynku” i wykorzystuje jego nazwisko, a także popularność.

Wówczas sąd odrzucił argumenty Hamiltona, w związku z czym na początku tego roku złożył on apelację. Jednak i tym razem wynik sprawy był taki sam – Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej stwierdził bowiem, że prośba sportowca jest nieuzasadniona. Wszak marka Hamilton International sprzedaje zegarki pod nazwą „Hamilton”, a nie „Lewis Hamilton”, a po drugie – co jest chyba kluczowym argumentem – historia firmy sięga XIX wieku. Amerykańskie przedsiębiorstwo powstało bowiem w 1892 roku w Pensylwanii w USA, czyli aż 93 lata przed narodzinami sportowca. Natomiast samo nazwisko Hamilton było i w dalszym ciągu jest bardzo popularne w angielskojęzycznych krajach.

Dlatego też sąd ostatecznie uznał, że w tym przypadku nie można mówić o próbie wykorzystania nazwiska i popularności Lewisa Hamiltona. 

zdjęcie: facebook.com/LewisHamilton 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Sąd Najwyższy w Dublinie oficjalnie oświadczył, że pieczywo serwowane w popularnej sieci Subway zawiera zbyt dużo cukru, aby mogło być nazywane chlebem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Federalny Trybunał Sprawiedliwości w Karlsruhe orzekł, że jedyną marką, która może w Niemczech sprzedawać kwadratową tabliczkę czekolady jest Ritter Sport. Z tym faktem nie chciał się zgodzić koncern Mondelēz International, do którego należy Milka.

PS3

Dwuletni spór między McDonaldem a irlandzką siecią Supermac’s zakończył się na korzyść tej drugiej firmy – amerykański fast-food stracił wyłączność na używanie nazwy handlowej „Bic Mac” w Europie.

PS4

12 czerwca 2018 r. zapadł kontrowersyjny wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydany w sprawie C-163/16, zgodnie z którym znak towarowy przedstawiający kolor naniesiony na podeszwę buta może podlegać rejestracji oraz ochronie.