Wystartowała kampania edukacyjna „Czysta Sytuacja”

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Wystartowała kampania edukacyjna „Czysta Sytuacja”

Wystartowała kampania edukacyjna „Czysta Sytuacja”, organizowana przez firmę Abbvie we współpracy z Unią Stowarzyszeń Chorych na Łuszczycę i ŁZS i Fundacją Amicus. Jej celem jest edukacja pacjentów w zakresie ich wpływu na uwolnienie się od objawów łuszczycy i uzyskanie czystej skóry.

Łuszczyca dotyczy nie tylko skóry. Wiąże się z nią szereg poważnych chorób współistniejących, m.in. łuszczycowe zapalenie stawów, choroby sercowo-naczyniowe, dyslipidemia, otyłość czy depresja. Dlatego Amerykańska Akademia Dermatologiczna wraz z National Psoriasis Foundation w wydanych wspólnie w ubiegłym roku wytycznych podkreśliły znaczenie kompleksowego podejścia w leczeniu łuszczycy, polegającego na terapii zarówno zmian skórnych, jak i towarzyszących im schorzeń, ale także konieczności budowania świadomości pacjenta w zakresie własnej choroby. Tylko taka strategia gwarantuje optymalne efekty terapeutyczne i dobrą jakość życia chorych. – Z amerykańskich wytycznych płynie jasny przekaz: lecząc łuszczycę równolegle musimy brać pod uwagę ryzyko wystąpienia innych chorób. Tę świadomość powinni mieć zarówno pacjenci, jak i lekarze, kierując chorych na regularne badania kontrolne – mówi Dagmara Samselska, przewodnicząca Unii Stowarzyszeń Chorych na Łuszczycę i ŁZS, organizator debaty.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Dzięki postępowi medycyny możliwe jest uwolnienie się od objawów łuszczycy i uzyskanie czystej skóry. Jednak osiągnięcie satysfakcjonujących wyników leczenia zależy również od pacjentów – od ich otwartości na chorobę, inicjatywy w zakresie wyboru optymalnej terapii i wiążącej się z tym partnerskiej rozmowy z lekarzem prowadzącym. W odpowiedzi na te potrzeby powstała kampania edukacyjna „Czysta Sytuacja”, organizowana przez firmę Abbvie we współpracy z Unią Stowarzyszeń Chorych na Łuszczycę i ŁZS i Fundacją Amicus, którą wsparły także Świętokrzyskie Stowarzyszenie Chorych na Łuszczycę „Razem Raźniej” i Fundacja „Tak, mam łuszczycę”.

Jak wynika z internetowej ankiety przeprowadzonej w ramach kampanii wśród 191 chorych z łuszczycą*, co trzeci pacjent jest średnio zadowolony z wyników swojego leczenia i również co trzeci jest niezadowolony lub bardzo niezadowolony. Choć połowa ankietowanych (49%) uważa, że w terapii łuszczycy możliwe jest całkowite ustąpienie skórnych zmian chorobowych, to 34% zadeklarowało, że nie wychodziło do lekarza z inicjatywą, by porozmawiać o swoim leczeniu, np. o tym, by zamienić je na bardziej skuteczne. Jednocześnie co drugi pacjent (49%) przyznał, że nie ufa swojemu lekarzowi prowadzącemu.

– To niepokojące dane, ponieważ ścisła i dobra współpraca pacjenta z lekarzem jest niezwykle ważnym elementem powodzenia terapii łuszczycy. Wiem to z własnego doświadczenia – tłumaczy Dagmara Samselska. – Zachorowałam na łuszczycę w wieku 28 lat. Od początku lekarz prowadzący wszystko bardzo cierpliwie mi tłumaczył, dlatego obdarzyłam go olbrzymim zaufaniem i stosowałam się do wszystkich jego zaleceń. W rezultacie z jego pomocą udało mi się uzyskać wieloletnią remisję.

Filmy z historiami pacjentów można obejrzeć na stronie kampanii www.czystasytuacja.pl, gdzie jest także miejsce na podzielenie się swoim doświadczeniem życia z łuszczycą. przewodnik, pomocny w przygotowaniu się do rozmowy z lekarzem. Będzie on szczególnie przydatny w dobie COVID-19, kiedy dostęp do specjalistów jest utrudniony (53% ankietowanych pacjentów z łuszczycą przyznało, że w związku z pandemią dostęp do lekarza uległ zmianie). W tym trudnym czasie tym bardziej trzeba dobrze przygotować się do wizyty i rozmowy z lekarzem, aby wynieść z niej jak najwięcej i jak najlepiej określić cele i możliwości leczenia.

– Ważne jest, aby pacjenci zrozumieli, że odgrywają kluczową rolę w leczeniu swojej choroby. Powinni czuć się na tyle pewnie, aby otwarcie i szczerze rozmawiać z lekarzem o wszystkich aspektach wpływu łuszczycy na ich życie, a także o tym, co chcą osiągnąć dzięki leczeniu. To lekarz powinien być najważniejszym źródłem informacji o chorobie, pacjent nie powinien się bać zadawać pytań i korzystać z wizyty – komentuje prof. nadzw. dr hab. n. med. Witold Owczarek, kierownik Kliniki Dermatologii WIM w Warszawie.

Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie www.czystasytuacja.pl

 

*Ankieta, składająca się z 21 pytań, została przeprowadzona w dniach 1-13 października 2020 r. wśród członków zamkniętych grup na Facebooku oraz przez organizacje pacjentów.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij