TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

mBank zmienia swoje logo – „to samo, ale lepiej dopasowane do cyfrowego świata”

mBank zmienia swoje logo – „to samo, ale lepiej dopasowane do cyfrowego świata”
mBank poinformował o wprowadzeniu zmian do swojego logotypu – mowa tutaj m.in. o nowej czcionce oraz zaktualizowanej palecie barw. Dzięki temu elementy identyfikacji wizualnej banku będą bardziej czytelne przede wszystkich w cyfrowym świecie.
O autorze
1 min czytania 2020-11-27

Marka mBank jest obecna na rynku już 20 lat. Po raz pierwszy swój wygląd zmieniła w 2013 roku, kiedy to przyjęto jedną, wspólną nazwę, a także uruchomiono nowy serwis transakcyjny. Teraz, po siedmiu latach, firma poinformowała o lekkim odświeżeniu swojego logotypu. Co dokładnie się zmieniło?

Otóż, w nowej wersji logo mBank zastosował nową bezszeryfową czcionkę, która została zaprojektowana przede wszystkim z myślą o cyfrowych nośnikach. Ponadto, wprowadzono nowe odcienie dobrze już znanych kolorów banku – teraz są one zgodne ze standardami WCAG (Web Content Accessibility Guidelines), nie męczą oczu i są bardziej czytelne dla osób niedowidzących.

Uporządkowany został też układ kolorowych pasków. Każdy z nich – bez względu na wersję kolorystyczną logotypu – ma tę samą liczbę kolorów i proporcje. Co więcej, nowe logo przyjęło kształt prostokąta. Ikony z paskami pozostaną częścią standardu graficznego banku, ale nie będą już pełnić roli logotypu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

U góry nowe logo, na dole stare 

Odświeżony znak będzie widoczny przede wszystkim online. Stopniowo pojawiać się będzie także na budynkach, kartach płatniczych i drukach. W Warszawie można go już zobaczyć na szczycie nowej siedziby – Wieży mBank przy ul. Prostej 18 (zdjęcia). 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– W ciągu siedmiu lat znacząco zmieniły się rozwiązania technologiczne, z których korzystają nasi klienci. Logo mBanku pojawia się na coraz doskonalszych ekranach i nośnikach cyfrowych. Nie możemy być na to obojętni – to nie tylko kwestia estetyki, ale i oczekiwań odbiorców. Stąd zmiany, dzięki którym nasz znak i elementy identyfikacji wizualnej będą bardziej przystępne – wyjaśnia Iwona Ryniewicz, dyrektor Departamentu Komunikacji i Strategii Marketingowej mBanku.

Za odświeżenie standardu graficznego odpowiadają zespoły marketingu i UI/UX banku oraz agencja BNA, która przed lat zaprojektowała logo z paskami.

PS

W połowie sierpnia br. mBank zmierzył się ze swego rodzaju wpadką z powiadomieniami push, którą na szczęście bankowi udało się przekuć w świetną social mediową akcję. Teraz rozmawiamy z Dominiką Zientalak z mBanku, która opowiedziała nam o kulisach całego „zamieszania”.