„Konsumpcja nas zabija” – aktywiści z Extinction Rebellion protestowali przeciwko wyzyskowi ludzi i kapitalizmowi

„Konsumpcja nas zabija” – aktywiści z Extinction Rebellion protestowali przeciwko wyzyskowi ludzi i kapitalizmowi

Z okazji tegorocznego Black Friday aktywiści z organizacji Extinction Rebellion zorganizowali nietypowy protest przeciwko wyzyskowi ludzi i nadmiernemu konsumpcjonizmowi. Happeningi odbyły się nie tylko w Polsce, ale też i w kilku innych miastach na całym świecie.

Extinction Rebellion to międzynarodowa organizacja, która znana jest przede wszystkim ze swoich niekiedy szokujących działań przeciwko bierności polityków wobec zmian klimatu. Jedną z ich głośniejszych akcji było przemienienie nazw warszawskich ulic, aby zwrócić uwagę na skutki globalnego ocieplenia, echem odbił się również happening aktywistów, w ramach którego zablokowali w Poznaniu trzynaście bankomatów PKO Banku Polskiego. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Tym razem organizacja postanowiła nie pozostać bierna na tegoroczne „święto zakupów”, czyli dobrze wszystkim znany Black Friday. Z tej okazji aktywiści wrocławskiego oddziału Extinction Rebellion przykleili się do witryny sklepu H&M, aby zaprotestować przeciwko przemysłowi odzieżowemu, wyzyskiwaniu ludzi, a także wpływie tej branży na naszą planetę. Nagie ciała protestujących częściowo zasłaniały tabliczki z napisami: „Nie wspieram wyzysku”, „Konsumpcja nas zabija”, „Nie wspieram kapitalizmu”, „Nie opłacam katastrofy” oraz słowami „Wolę być naga / nagi”.

Protesty Extinction Rebellion odbyły się również w innych polskich miastach. W Warszawie aktywiści przykleili się do szyby jednego z budynków przy ul. Marszałkowskiej, natomiast w Poznaniu zorganizowali happening pod hasłem „Dance czy macabre”, w ramach którego protestujący tańczyli w Starym Browarze, natomiast gdy muzyka ucichła, padli na ziemię, aby zademonstrować „jak to może wyglądać, jeśli przemysł odzieżowy będzie kontynuował swój »business as usual«”. 

Polska nie była jedynym krajem, w którym odbyły się protesty Extinction Rebellion – w Szwajcarii oraz Finlandii „wymierali” na głównych ulicach miast, w Hiszpanii i Norwegii przyklejali się do witryn sklepowych, natomiast we Francji protestowali przy paczkomatach Amazona. 

zdjęcie główne: facebook.com/xrwroclaw

PS

Z okazji tegorocznego święta zakupów nowozelandzka marka Allbirds, zamiast oferować swoim klientom promocje, postanowiła podnieść ceny swoich produktów. Wszystko to z myślą o naszym środowisku.

PS2 

Są marki, które z okazji Czarnego Piątku wprowadzają liczne promocje, ale są też i takie, które… podwyższają ceny swoich produktów. A to wszystko po to, by zwrócić uwagę na negatywne dla środowiska skutki związane z tym dniem.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij