Opel zmienia swoje logo

Opel zmienia swoje logo

Marka Opel ma nową oprawę wizualną – logo narysowane cieńszą linią, nowa czcionka „Opel Next” oraz jaskrawy odcień koloru żółtego mają na za zadanie sygnalizować innowacyjność, z jaką chce być kojarzony niemiecki brand.

Jak mówią przedstawiciele marki, firma Opel zawsze starała się demokratyzować innowacyjność i mobilność. „Nowy Opel” wyraża teraz to podejście w odświeżonej identyfikacji korporacyjnej.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W ramach nowej oprawy wizualnej odświeżony został kultowy „blitz” Opla, a także czcionka, która teraz jest nowoczesna, wyrazista i spójna. W identyfikacji wizualnej zastosowano również neonowy odcień żółtego, który „wyróżnia się i elektryzuje”. Celem tych zabiegów jest jeszcze nowocześniejszy i odważniejszy wygląd.

– Naszą firmę cechuje pewność, młodzieńczy zapał i inkluzywność. W nowej erze Opel czerpie inspirację z progresywnej, swobodniejszej, ale wciąż powściągliwej nowoczesnej niemieckiej kultury, proponując odważne, czyste i współczesne koncepcje. Jest to wyraz nowej tożsamości marki, w pełni odpowiadający charakterowi naszej nowej, fascynującej oferty produktów – mówi Xavier Duchemin, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sprzedaży i obsługi posprzedażnej w firmie Opel.

Nowe wzornictwo Opla koncentruje się na najważniejszych aspektach, eliminując zbędne ozdobniki i elementy niepotrzebnie absorbujące uwagę. W nowym logo pierścień otaczający znak „blitz” jest węższy, zaś napis stanowi solidną podstawę dla logo. Nowa czcionka o nazwie „Opel Next” również jest lekka, mocna, nowoczesna i przejrzysta. Występuje w trzech wersjach: lekkiej, zwykłej i pogrubionej. Natomiast żółty kolor Opla symbolizuje elektryczność – nowe paliwo na nowe czasy. 

Nowa identyfikacja wizualna, która będzie stopniowo wdrażana we wszystkich kanałach i obszarach komunikacji, powstała we współpracy z agencją VELOCITY McCANN, a czcionkę „Opel Next” zaprojektowała agencja Monotype. 

PS

W marcu br. niemiecka marka BMW zaprezentowała swoje nowe logo – słynny znak brandu motoryzacyjnego zyskał teraz swego rodzaju transparentność i stał się płaski.

PS2

Podobną zmianę przeszło w ubiegłym roku logo marki Volkswagen – charakterystyczny znak brandu również został pozbawiony wypukłości, stał się zarazem płaski i prosty. 

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij