IKEA kończy z 70-letnią tradycją i rezygnuje z wydawania drukowanego katalogu

IKEA kończy z 70-letnią tradycją i rezygnuje z wydawania drukowanego katalogu

Przedstawiciele sieci IKEA zapowiedzieli, że po 70 latach firma rezygnuje z wydawania swojego kultowego katalogu – zarówno w wersji cyfrowej, jak i drukowanej. Marka skupi się teraz na prezentowaniu swoich produktów w mediach społecznościowych, a także aplikacji mobilnej.

Historia katalogu sieci IKEA sięga 1951 roku – wtedy bowiem po raz pierwszy trafił on w ręce klientów. W 2000 roku pojawiła się jego cyfrowa wersja.  

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Polska była jednym z 32 państw, w którym obie wersje katalogu były dostępne. W sierpniu 2019 roku IKEA ogłosiła, że rezygnuje z powszechnego dystrybuowania swojego papierowego katalogu na terenie naszego kraju – od tego czasu publikacja dostępna była w formie cyfrowej, a także drukowanej w sklepach należących do marki. 

Teraz przedstawiciele sieci IKEA, że kończą z 70-letnią tradycją i całkowicie rezygnują z wydawania drukowanego katalogu. Jak bowiem napisano w oficjalnym oświadczeniu, decyzja ta była rozważana przez szefostwo marki już od dłuższego czasu, zaś ostatecznie zdecydowano zaprzestać wydawania katalogu w związku z panującą pandemią koronawirusa, która zmieniła zakupowe przyzwyczajenia klientów.

Jak bowiem przyznali przedstawiciele firmy, w ciągu ostatniego roku zakupy dokonywane przez internet wzrosły aż o 45%. W związku z tym IKEA zamierza skupić się na komunikacji digitalowej, w tym m.in. wykorzystać media społecznościowe, a także swoją aplikację.

Aby godnie pożegnać kultowy katalog, który wydawany był od 1951 roku, IKEA zamierza jesienią 2021 roku opublikować specjalną edycję publikacji.

PS

W sierpniu 2019 roku arabski oddział IKEA ruszył z humorystyczną kampanią, w ramach której sieć reklamowała swój nowy katalog i udowadniała, że każdy, nawet osobisty problem może być rozwiązany dzięki produktom znajdującym się w „książce” marki.

PS2

IKEA przygotowała nie lada gratkę dla swoich klientów – marka udostępniła skany swoich archiwalnych katalogów. To świetna okazja, aby sprawdzić, jak zmieniały się nasze gusta, a także trendy designu na przestrzeni lat.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij