Przegląd roku 2020 na Facebooku

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Przegląd roku 2020 na Facebooku

2020 do historii przejdzie jako rok, który zmienił wszystkich. Choć pozostawaliśmy w odosobnieniu, wspólnie przeżywane trudności zbliżyły mieszkańców całego świata. Facebook podsumował jak przy pomocy jego platform i narzędzi ludzie starali się uczynić ten czas nieco mniej samotnym.

Oto najważniejsze momenty 2020 roku podzielone na sześć kategorii:

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Ważne osoby. Użytkownicy Facebooka upamiętnili postacie, które trwale zapisały się na kartach światowej historii.

  • Odejście Kobe Bryanta było w tym roku najczęściej dyskutowanym wydarzeniem na Facebooku, a najwięcej postów o nim i wspomnień z jego życia udostępniono w Stanach Zjednoczone, Meksyku i na Filipinach.
  • Sędzina Sądu Najwyższego USA Ruth Bader Ginsburg została upamiętniona w ponad 5 milionach postów na Facebooku i Instagramie, w wielu przypadkach pod hasztagiem #restinpower.
  • Polskich użytkowników Facebooka poruszyło szczególnie odejście Romualda Lipko, kompozytora i multiinstrumentalisty związanego z zespołem Budka Suflera. Żegnano również m.in. kultową piosenkarkę Ewę Demarczyk oraz jednego z najwybitniejszych polskich kompozytorów - Krzysztofa Pendereckiego.

Przebudzenie społeczne. Globalna społeczność Facebooka otwarcie mówiła o ważnych kwestiach, które nabrały szczególnego znaczenia.

  • W ciągu trzech tygodni od śmierci George'a Floyda, trzykrotnie częściej dyskutowano o Black Lives Matter, a średnio 7,5 miliona wzmianek na ten temat pojawiało się na Facebooku każdego dnia.
  • Posiadająca 1,8 mln członków grupa na Facebooku The Blackout Coalition, wspierająca firmy prowadzone przez osoby czarnoskóre, jest największą grupą wśród użytkowników w USA.
  • W Polsce ogromnym echem w mediach społecznościowych odbiły się protesty w obronie praw kobiet: #strajkkobiet, #piekłokobiet oraz #wyroknakobiety to trzy najszybciej rosnące hasztagi na Instagramie w ciągu ostatnich trzech miesięcy.

COVID-19. W nadzwyczajnych okolicznościach społeczności znalazły sposób na kontakt ze sobą, uczenie się i rozwój.

  • Ponad 1,5 miliona Hiszpanów opublikowało posty wyrażające wdzięczność personelowi medycznemu pod hasztagiem #aplausosanitario.
  • Wyświetlenia transmisje na żywo na Instagramie i Facebooku podwoiły się we Włoszech po wprowadzeniu lockdownu, a mieszkańcy miast śpiewali na balkonach i prowadzili transmisje podczas kwarantanny. W Stanach Zjednoczonych liczba widzów transmisji na żywo wzrosła o 50%, a wiele osób uczestniczyło w zajęciach fitness, czy słuchało setów DJ-skich na żywo.
  • W Polsce potrzebę dzielenia się w trudnym momencie unaoczniły zbiórki na Facebooku jak chociażby “Wygramy! Wspieramy Fundusz Interwencyjny do walki z koronawirusem” w ramach której Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zebrała ponad 600 tysięcy złotych na rzecz polskich szpitali walczących z koronawirusem oraz “Dla Bohaterów! Zadbajmy o życie i zdrowie pracowników służb medycznych” w ramach której Fundacja TVN “nie jesteś sam” zebrała blisko pół miliona złotych w celu pomocy pracownikom służby medycznej.

Światowa polityka. Gra toczyła się o wysoką stawkę, więc użytkownicy chcieli podzielić się swoimi poglądami na platformach Facebooka:

  • Ogłoszenie wyboru wiceprezydentki Kamali Harris było najczęściej wspominanym wydarzeniem sierpnia, kiedy w ciągu jednego dnia opublikowano ponad 10 milionów postów.
  • Niemal wszyscy dorośli użytkownicy Facebooka i Instagrama w Stanach Zjednoczonych mieli dostęp do naszego Centrum informacji o głosowaniu, które zapewniało rzetelne informacje o rejestracji do głosowania oraz terminach.

Środowisko. Globalna społeczność Facebooka łączyła siły również dla dobra planety:

  • Ponad 2,5 miliona osób na całym świecie wzięło udział w największej w tym roku zbiórce pieniędzy na Facebooku, która jednocześnie była największą w historii platformy. Zebrano 35 milionów dolarów na pomoc ofiarom pożarów w Australii.
  • Do dziś użytkownicy zebrali w tym roku ponad 80 milionów dolarów podczas zbiórek na Facebooku na walkę ze zmianami klimatu, oczyszczanie oceanów, ochronę zwierząt i wiele innych inicjatyw.
  • W Polsce najbardziej poruszającym dyskusję wydarzeniem związanym ze środowiskiem były pożary w Biebrzańskim Parku Narodowym.

Społeczność. Przy pomocy platform Facebooka użytkownicy budowali i podtrzymywali więzi w swoich społecznościach, gdy było to możliwe tylko na odległość.

  • Społeczności na całym świecie robiły zakupy w lokalnych sklepach – w ciągu ostatnich 3 miesięcy na całym świecie utworzono na Instagramie ponad 47 milionów relacji z naklejkami „Wspieraj małe firmy”.
  • Z powodu wstrzymania nabożeństw ze względu na lockdown związany z COVID-19, tydzień świąteczny z 6 kwietnia (Wielkanoc i Pascha) był okresem o największej liczbie grupowych rozmów wideo na Messengerze.
  • Na Whatsappie odnotowano znaczny wzrost liczby rozmów wideo pod koniec maja w związku z zakończeniem Ramadanu.
  • W Polsce wybuch pandemii był pretekstem do wielu spontanicznych i spektakularnych przejawów empatii i solidarności. Przykładowo Widzialna Ręka - inicjatywa założona początkowo w gronie znajomych aby nieść doraźną pomoc podczas kwarantanny, w ciągu jednego dnia urosła do ponad 1000 członków, a dziś liczy już prawie 110 tysięcy osób w całej Polsce. Poza grupą ogólnopolską, powstało ponad 150 mniejszych grup lokalnych w poszczególnych miastach, dzielnicach czy nawet osiedlach. Są też międzynarodowe grupy Widzialnej Ręki m.in. w Berlinie, Paryżu, Wiedniu, czy w Wielkiej Brytanii.

Najważniejsze wydarzenia w światowej popkulturze

Nowością w roku 2020 jest 10 wybranych przez Facebooka najważniejszych wydarzeń w popkulturze, które przypominają najciekawsze i najbardziej pozytywne wydarzenia, rozjaśniające codzienną rzeczywistość tego szalonego roku. Oto przyciągające dużo uwagi wydarzenia, które wygenerowały w aplikacjach najwyższe poziomy interakcji:

  • Serial dokumentalny o Michaelu Jordanie „Ostatni taniec”
  • Występ Dave'a Chappelle'a na Netflix
  • Cardi B & Megan Thee Stallions – „WAP”
  • Wydanie albumu Harry'ego Styles’a zawierającego utwór Golden
  • Los Angeles Lakers mistrzami NBA 2020 roku
  • Katy Perry ogłasza ciążę w teledysku
  • Megan Thee Stallion – „Savage”
  • Shakira i Jennifer Lopez występują podczas przerwy w finale Super Bowl
  • „Król tygrysów” na Netflix
  • Wielkanocny występ Andrea Bocelliego we włoskim Mediolanie

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij