TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Powstał Kodeks Etyki dla branży odzieżowej

W czasie szybko zmieniającego się świata, dodatkowo skomplikowanego pandemią, warto zwrócić uwagę na pochodzenie produktu, w tym na wszelkie okoliczności faktyczne i prawne związane z jego powstaniem, sprzedażą i użytkowaniem. W związku z tym powstał Kodeks Etyki dla branży odzieżowej.
O autorze
1 min czytania 2020-12-14

W obecnej sytuacji warto wesprzeć polskie marki, nie nabywając produktów tylko z azjatyckimi metkami. Ponadto, na rynku pojawiło się kilka wątpliwości co do pochodzenia produktu, mimo iż oznaczono je metką „Made in Poland”.

Dlatego też Magdalena Niewelt i Oleg Marcinowski, adwokaci Izby Adwokackiej w Katowicach, uznali, że w Polsce powinien obowiązywać Kodeks Etyki branży odzieżowej i branż pokrewnych, który będzie miał na celu zwiększenie przejrzystości, zarówno co do wytwarzania, jak i sprzedaży produktów, jasno wskazując kupującemu, gdzie ów produkt powstał, z czego oraz w jakich warunkach. 

Kodeks zawiera w sobie przepisy dotyczące oznaczania produktów, siedziby przedsiębiorców, nadprodukcji, ekologii oraz zasad biznesowych i pewnych zakazów.

Przy spełnieniu wytycznych zawartych w Kodeksie, możliwe będzie stosowanie oznaczenia „Made in Poland”, które pozwoli na identyfikację produktu jako powstałego w procesie, zarówno zgodnym z obowiązującymi przepisami prawa, jak i hołdującym etyce oraz najwyższym standardom.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Mamy nadzieję, iż niniejszy projekt wywoła dyskusję odnośnie branżowych standardów i jakości produktów, a Kodeks i oznaczenie„Made in Poland” znajdą zastosowanie w praktyce – mówią pomysłodawcy Kodeksu.

Kodeks Etyki dla branży odzieżowej można pobrać na tej stronie. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się