Obecna sytuacja stała się dla nas bodźcem do intensywniejszego rozwoju w obszarze e-grocery. Wolt podsumowuje 2020 rok

Obecna sytuacja stała się dla nas bodźcem do intensywniejszego rozwoju w obszarze e-grocery. Wolt podsumowuje 2020 rok

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2020 roku marka Wolt? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2021 roku?

Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

O roku 2020 dla marki Wolt opowiada Julia Dedo, marketing manager firmy.

Największy sukces dla marki Wolt w 2020 roku 

2020 rok obfitował w wiele istotnych wydarzeń dla Wolt. Myślę, że wśród naszych najważniejszych sukcesów mogę wymienić dwa. 

Po pierwsze, udany proces globalnego rebrandingu. W ostatnich miesiącach Wolt znacząco rozwinął swoją działalność i stał się jednym z wiodących graczy na globalnym rynku food delivery. Obecnie niebiescy kurierzy dowożą dania i zakupy w 23 krajach w Europie i Azji. Dlatego zależało nam, aby ta wielokulturowość i dywersyfikacja rynków znalazła odzwierciedlenie w naszym brand identity, m.in. w postaci nowej kolorystyki czy projektu logotypu. Poprzednie visual identity silnie nawiązywało do nordyckich korzeni Wolt. Nowe jest bardziej dopasowane do naszej globalnej działalności. Jest bardziej uniwersalne, dopasowane do firmy wielokulturowej i odzwierciedlające różnorodność Wolt.

Kilka tygodni temu wprowadziliśmy również nowy tagline naszej marki –  „Dostarczone”. Odzwierciedla on to co już teraz robimy i w jakim kierunku zmierzamy. Wolt ewoluuje od aplikacji food delivery, w której możemy zamówić jedzenie z wybranej restauracji w stronę wirtualnej galerii handlowej. Już teraz oprócz lokali gastronomicznych, w naszej ofercie znajdują się dostawy z supermarketu, delikatesów, kwiaciarni, sklepu z zabawkami lub słodyczami, a nawet – w ramach czasowej usługi – świątecznych choinek i ozdób. W aplikacji systematycznie będą przybywać nie tylko nowe restauracje, ale również podmioty handlowe i usługowe.

Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Wolt w 2020 roku

Tutaj nie będzie specjalnej niespodzianki, były to wyzwania związane z wybuchem pandemii. Zwłaszcza w trakcie pierwszej fali. Martwiliśmy się o bezpieczeństwo naszych kurierów, partnerów restauracyjnych i uczestników. Zastanawialiśmy się co możemy zrobić, aby zminimalizować ewentualne ryzyka w tym obszarze. Dlatego bardzo szybko wprowadziliśmy procedury bezkontaktowego odbioru zamówień i ograniczyliśmy również kontakt pomiędzy naszymi kurierami, a personelem restauracji. Dodatkowo zaopatrzyliśmy dostawców w środki ochronne takie jak maski i żele odkażające. Czas pokazał, że podjęte kroki sprawdziły się. 

Cały czas staramy się wspierać restauracje, zwłaszcza te lokalne. Systematycznie organizujemy kolejne akcje marketingowe, które zwiększają ilość zamówień, a co za tymi idzie zyski dla lokali. Dla wielu restauracji, szczególnie tych mniejszych, możliwość dotarcia ze swoim menu do szerokiego grona użytkowników okazuje się bardzo istotna. Aplikacje takie jak Wolt umożliwiają klientom odkrycie takich lokalnych perełek na kulinarnej mapie swoich miast. W ramach wsparcia zawiesiliśmy na cały okres, w którym lokale gastronomiczne pozostają zamknięte, również prowizje w przypadku zamówień z odbiorem własnym.

Okres lockdownu i wprowadzony reżim sanitarny wzmożył zainteresowanie usługami ekspresowego dowozu nie tylko jedzenia, ale również zakupów. W tym kontekście obecna sytuacja stała się dla nas szansą i bodźcem do intensywniejszego rozwoju w obszarze e-grocery. W ostatnich miesiącach rozwinęliśmy ofertę Wolt Market, a także rozpoczęliśmy dostawy z supermarketów SPAR. Usługę rozwijamy obecnie w Warszawie, ale jeszcze w grudniu rozszerzymy ją na Wrocław i Poznań. 

3 najciekawsze akcje w 2020 roku

Na przełomie września i października prowadziliśmy drugą odsłonę kampanii „Back to school”. Motywem przewodnim były krótkie historie pary bohaterów, korzystających z aplikacji Wolt w codziennych sytuacjach. Jej celem było przyciągnięcie nowych użytkowników, zwiększenie świadomości na temat usług oferowanych na naszej platformie oraz aktywizacja dotychczasowych klientów. Kampania była prowadzona w różnych kanałach – m.in. w naszych własnych, ale również na Facebook, YouTube czy serwisach partnerów medialnych takich jak TVN, Ipla, Onet czy WP. Udało nam się dotrzeć do niemal 2 milionów użytkowników. 

Kolejnym ciekawym projektem była nasza współpraca z eSky. W okresie wiosennego lockdownu, kiedy wszyscy z utęsknieniem czekaliśmy na moment, w którym znowu będziemy mogli podróżować, postanowiliśmy wspólnie dać naszym użytkownikom chociaż namiastkę wrażeń z wakacyjnych wyjazdów. Rozpoczęliśmy cykl „Podróże Kulinarne”, który obejmował tygodnie tematyczne poświęcone poszczególnym kuchniom świata. Dzięki specjalnym ofertom i zniżkom użytkownicy mogli eksplorować smaki z różnych krajów i regionów świata – Włoch, Azji Południowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu czy Ameryki Północnej.

Dla nas w Wolt niewątpliwe dużym wydarzeniem jest każdorazowe uruchomienie usług w nowym mieście. W tym roku wystartowaliśmy w Krakowie i Poznaniu. Po raz pierwszy kampanię promocyjną przeprowadziliśmy niemal w całości online. Efekty były bardzo udane. Zainteresowanie ze strony użytkowników, kurierów i restauracji przerosło nasze oczekiwania. Tym bardziej, że kampanie były prowadzone zdalnie i nie mieliśmy możliwości bezpośredniego kontaktu z odbiorcami.

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami 

Ostatnio na naszej platformie przeprowadziliśmy kilka tygodni tematycznych, w trakcie których klienci mogli cieszyć się zniżkami na ulubione dania – pizzę, hamburgery, dania azjatyckie czy wegetariańskie. Zainteresowanie ofertami specjalnymi po raz kolejny potwierdziło miłość naszych rodaków do margherity, cheeseburgera czy pad thai'a – te dania znajdowały się wśród najlepiej sprzedających się pozycji w ciągu tygodni objętych promocjami. Spodziewaliśmy, że będą to popularne wybory, ale zaskoczyła nas ich skala. 

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

Z oczywistych względów na pewno digitalowe. Ciekawe jest śledzenie rozwoju platform takich jak Tiktok czy Twitch, które zdobywają coraz więcej lojalnych i zaangażowanych użytkowników.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Wspomniane kanały z pewnością są kierunkiem, którym się interesujemy. W dzisiejszych realiach, naszym codziennym interakcjom z światem zewnętrznym będą w coraz większym stopniu towarzyszyć technologie cyfrowe – większa dostępność urządzeń takich jak np.: okulary VR będzie również wspomagać to zjawisko. Z perspektywy marketingowej, jest to bardzo ciekawy obszar do śledzenia.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Spośród wielu, myślę że na pewno można wskazać user generated content – a szczególnie powstające w ten sposób treści wideo. Użytkownicy, pokazujący w mediach społecznościowych, jak korzystają na co dzień z produktów i usług – w przypadku wielu marek mogą tworzyć treści spersonalizowane, angażujące i o dużych zasięgach. Ich siłą jest to, że są autentyczne. To jest to co je wyróżnia w morzu przekazów, które do nas docierają każdego dnia.

Budżet na działania marketingowe

Sądzę, że nie będzie to specjalnym zaskoczeniem jeśli powiem, że zdecydowaną większość naszego budżetu marketingowego lokujemy właśnie w kanałach digitalowych. Podział ten utrzymuje się zasadniczo od początku naszej działalności. Pandemia tylko umocniła ten stan rzeczy. W przyszłym roku nie będzie znaczących zmian w tej strukturze.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Myślę, że w Polsce mamy naprawdę dobrze rozwiniętą branżę marketingową. To na co zawsze zwracam uwagę to kreatywność jaka towarzyszy kampaniom. A 2020 rok po raz kolejny pokazał, że tej nie można odmówić polskim marketom. Zawsze bardzo cenię te kampanie, które mają „polskie smaczki" bądź wykorzystują grę słów. Polacy mają też duży dystans do siebie i w tworzonych u nas kampaniach wychodzą często ciekawe, czasem nawet zabawne, insighty.

3 najważniejsze cele i plany na 2021 roku

Najważniejszy cel to dalszy rozwój. Zarówno w ujęciu geograficznym, jak i rozbudowy oferty. W przyszłym roku planujemy uruchomić nasze usługi w kolejnych miastach w Polsce. Będziemy również rozszerzać naszą ofertę o nowe restauracje, a w przypadku e-commerce o dodatkowe kategorie.

Chcemy dalej świadczyć usługi na najwyższym poziomie dla jeszcze większej ilości klientów i partnerów restauracyjnych. 

Wreszcie, dalej będziemy dokładać wszystkich starań, aby kontynuować naszą działalność w bezpiecznych warunkach dla wszystkich naszych klientów i partnerów. 

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij