Zorganizowanie i zarządzanie franczyzami w tych czasach było nie lada wyzwaniem. Subway podsumowuje 2020 rok

Zorganizowanie i zarządzanie franczyzami w tych czasach było nie lada wyzwaniem. Subway podsumowuje 2020 rok

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2020 roku marka Subway? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2021 roku?

Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

O roku 2020 dla marki Subway opowiada Milan Obetko, szef marketingu Subway na region CEE.

Największy sukces dla marki Subway w 2020 roku

Wprowadziliśmy wreszcie pieczone ziemniaczki do naszego portfolio. Ziemniaczki i inne dodatki są integralną częścią naszego menu i biznesu już od dłuższego czasu, w regionie ewidentnie tego brakowało.

Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Subway w 2020 roku

Bez dwóch zdań: konsekwencje COVID-19. Zorganizowanie i zarządzanie franczyzami w tych czasach jest nie lada wyzwaniem dla każdej firmy działającej w tzw. hospitality business. W  przypadku naszego oddziału Subwaya wyzwanie potęgowała skala – odpowiedzialność za 12 rynków CEE. To się przekładało na konieczność zarządzenia komunikacją w 13 językach i zmierzenie z różnymi obowiązującymi w tych krajach restrykcjami, zmieniającymi co tydzień, a nieraz i z dnia na dzień.

3 najciekawsze akcje w 2020 roku

1. 7 subów w 1 cenie – z okazji ponownego otwarcia.

2. SOTD (Sub Of The Day – Kanapka Dnia), czyli jesienna kampania Subwaya:

Więcej informacji na jej temat tutaj.

3. Wspomniane wcześniej wprowadzenie ziemniaczków do oferty.

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami 

Najlepsze rezultaty osiągnęła akcja SOTD (Sub Of The Day – Kanapka dnia) promowana jesienią – najwyższe noty zarówno jeśli chodzi o świadomość reklamy, jak i pozytywne odczcucia ze strony gości oraz franczyzobiorców.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku  

Social media, które pozwalają nam na stałą łączność z konsumentami i w czasie zmieniających się stale uwarunkowań umożliwiają elastyczne reagowanie.  

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku  

W jakimś momencie ludzie znów zaczną wychodzić z domu i cieszyć się życiem jak dawniej. Niestety spodziewać się możemy również kryzysu gospodarczego, który nie pozostanie bez wpływu na wydatki konsumenckie. Zmienić się może wiele jeśli chodzi o sposób kupowania, styl życia, planowanie wydatków. To zawsze oznacza zarówno możliwości, jak i ryzyka. Na koniec dnia, mam nadzieję, docenimy naszą „nową normalność”, która przestanie być tylko buzzwordem, a zmaterializuje się w codzienności.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Ludzie zrewidują nieco swój sposób myślenia i mocniej postawią na rodzinę, najbliższe otoczenie oraz – co szczególnie istotne – na naturę i środowisko.

Budżet na działania digitalowe

W przyszłym roku nie będziemy zwiększać budżetu, ponieważ wydatki na marketing są ściśle związane z przychodami osiąganymi przez franczyzobiorców. A te z pewnością w I kwartale 2021 r. będą wciąż niższe.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

To dynamiczna branża, oferująca ogrom możliwości pod względem mediów i działań kontentowych. Polska jest bez wątpienia marketingowym liderem rynku CEE, za który jestem odpowiedzialny.

3 najważniejsze cele i plany na 2021 rok 

  1. Skupić się na tym co najważniejsze – tak w biznesie, jak I życiu osobistym.
  2. Pracować tylko z najlepszymi (w Polsce ta strategia sprowadza się do polegania na Wavemaker).
  3. Ograniczyć doraźne, krótkoterminowe akcje promocyjne na rzecz długoterminowych działań budujących markę.  

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij