General Motors to marka z niemalże 113-letnią historią. W 2021 rok koncern wchodzi z odświeżonym logo, które ma symbolizować zmiany zachodzące w firmie, a także jej plany na przyszłość – m.in. dążenie do upowszechnienia pojazdów elektrycznych oraz zobowiązanie do wyprodukowania 30 modeli elektrycznych do 2025 roku.
W nowym logo zrezygnowano z białych liter GM na niebieskim tle, które były znakiem rozpoznawczym General Motors od 1964 roku, na rzecz błękitnej kolorystyki. Z kolei użycie małych liter symbolizuje „przystępność i większą inkluzywność”. Co ciekawe, zmodyfikowana litera „m” ma za zadanie przypominać gniazdko elektryczne.
Zobacz również
stare logo
Suszonki miesiąca: top 21 kreacji października 2024 [PRZEGLĄD]
nowe logo
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowy znak identyfikacyjny został zaprezentowany tuż przed targami CES 2021, podczas których marka ma zaprezentować swoją strategię dotyczącą elektromobilności.
Wraz z wprowadzeniem nowego logo, w Stanach Zjednoczonych ruszyła kampania marki pod hasłem „Everybody In”, która promuje elektryczną ofertę General Motors. W spotach pojawią się m.in. surferka Bethany Hamilton, pisarz Malcom Gladwell oraz piłkarka Erin Simon. Kampania ma trwać rok.
PS
Marka Burger King przechodzi rebranding – pierwsza od przeszło 20 lat zmiana identyfikacji wizualnej obejmuje m.in. nowe logo, opakowania produktów, oznakowania i dekoracje lokali, a także stroje pracowników sieci.
PS2
Marka Opel ma nową oprawę wizualną – logo narysowane cieńszą linią, nowa czcionka „Opel Next” oraz jaskrawy odcień koloru żółtego mają na za zadanie sygnalizować innowacyjność, z jaką chce być kojarzony niemiecki brand.
PS3
W marcu 2020 roku niemiecka marka BMW zaprezentowała swoje nowe logo – słynny znak brandu motoryzacyjnego zyskał teraz swego rodzaju transparentność i stał się płaski.
PS4
Podobną zmianę przeszło w 2019 roku logo marki Volkswagen – charakterystyczny znak brandu również został pozbawiony wypukłości, stał się zarazem płaski i prosty.