Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Jak często Polacy zapraszają gości w czasie pandemii [raport]

Marka wnętrzarska VOX zapytała Polaków, jak pandemia wpłynęła na ich relacje i częstotliwość spotkań. Wyniki przeprowadzonego badania mówią wiele o podtrzymywaniu więzi z bliskimi w obliczu sanitarnych obostrzeń.
O autorze
1 min czytania 2021-01-19

Raport powstał we współpracy z wrocławską agencją content marketingową Elephate. Jakie wnioski wyciągnięto po przeanalizowaniu zebranych danych? Okazało się, że Polacy mają już zwyczajnie dość pandemii. 6 na 10 badanych jest zmęczonych obecną sytuacją, ponad połowa odczuwa frustrację, a nieco mniej osób – przygnębienie. Najbardziej tęsknimy za wolnością, „normalnością” oraz możliwością bezpośrednich kontaktów z innymi bez narażania zdrowia.

Obecnie większość z nas (71%) wstrzymuje się bowiem od spotkań z bliskimi. Nieco bardziej sumiennie izolujemy się od znajomych niż rodziny. Z jednej strony boimy się zakażenia, z drugiej – kierujemy się troską o innych.

– Brak spotkań towarzyskich, niewerbalnego i taktylnego wymiaru relacji, bardzo nam doskwiera (…). Jesteśmy bardziej poirytowani, zmęczeni i sfrustrowani, bo kontakty społeczne w dobie pandemii wiążą się z większym wysiłkiem emocjonalnym. Nie zmieni się to w najbliższym czasie, bo za chwilę pojawią się kolejne wątpliwości i pytania, zarówno zdrowotne, np. o to czy nasz znajomy się zaszczepił, jak i odnoszące się do skutków recesji – mówi dr Paula Pustułka, socjolożka z Uniwersytetu SWPS.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przed wybuchem pandemii najbardziej lubiliśmy spędzać czas z bliskimi we własnym domu. Nic dziwnego, skoro aż 83% badanych określiło się jako osoby gościnne. Połowa Polaków przyznała, że jest dumna z tego, jak wyglądają ich cztery kąty, więc chętnie pokazują je innym. Jeszcze większej części z nas (69%) przyjmowanie gości po prostu sprawia radość.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Obecnie trzech na czterech ankietowanych otwiera jednak drzwi swojego domu rzadziej niż wcześniej. Niemal tyle samo badanych mniej chętnie odwiedza bliskich. Osobiste wizyty zastąpiły rozmowy przez telefon i Internet: z tej formy kontaktu często korzysta aż 74% Polaków. Jak wspomina jedna z respondentek:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Nie chcę narażać na chorobę siebie ani innych. Niestety tylko raz (raz od marca!) zaprosiłam do siebie znajomych – tydzień później straciłam węch, a i oni się pochorowali. Więcej tak nie zrobię do czasu ustania epidemii, co bardzo mnie boli.

– Unikanie i ograniczanie spotkań z rodziną i przyjaciółmi wcale nie jest jednoznaczne z pogorszeniem więzi, a może być po prostu przejawem solidarności – komentuje dr Paula Pustułka.

Marka VOX, która na co dzień dba o wyposażenie wnętrz domów i mieszkań Polaków, nie po raz pierwszy wykazała zainteresowanie życiem swoich klientów. W ostatnim, kwietniowym badaniu sprawdziła, jakie zmiany w samopoczuciu i czterech ścianach rodaków przyniosła konieczność izolacji.

Z pełną treścią raportu można się zapoznać na stronie: www.vox.pl.