fot. www.facebook.com/ulmernest
W styczniu br. w niemieckim mieście Ulm, m.in. na ulicach i w parkach po raz kolejny pojawiły się wyjątkowe kapsuły. Mają one stanowić miejsce noclegowe dla osób bezdomnych i być schronieniem szczególnie w okresie zimowym, kiedy to występują ujemne temperatury.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Kapsuły zbudowane są z drewna i stali i skutecznie chronią przed deszczem czy silnym wiatrem. Zostały one wyposażone m.in. w panele słoneczne, oświetlenie, a także zestaw czujników, w tym temperatury i dymu. Dodatkowo zapewniono łączność z siecią radiową. W ramach jednej kapsuły mogą nocować dwie osoby.
fot. www.facebook.com/ulmernest
Kapsuły zostały zainstalowane w ramach projektu Ulmer Nest, powstałego z inicjatywy miasta Ulm.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na początku br. Fundacja Daj Herbatę zainicjowała akcję, za pomocą której zwraca uwagę na fakt, że „problem bezdomności dotyczy każdego z nas”. W ramach inicjatywy w centrum Warszawy pojawiła się kukła przedstawiająca osobę bezdomną – lecz zamiast twarzy, miała ona lustro.
PS 2
Także marki włączają się w pomoc osobom bezdomnym. W październiku ub. r. w Gdańsku marka Persil otworzyła Pralnię Społecznie Odpowiedzialną, w której swoje ubrania, koce czy okrycia mogą uprać osoby w kryzysie bezdomności.