„Media bez wyboru” – polskie media we wspólnej akcji przeciwko podatkowi od reklamy

„Media bez wyboru” – polskie media we wspólnej akcji przeciwko podatkowi od reklamy

Kilkadziesiąt prywatnych spółek z branży mediów napisało list otwarty do władz Polski o zaniechanie prac nad niedawno ogłoszonym podatkiem reklamowym. W ramach protestu m.in. na stronach głównych największych portali zamiast nowych wiadomości, pojawił się komunikat na czarnym tle.

>>> Podatek od reklamy – jak wpłynie na branżę reklamową? [opinie]
>>> SAR oraz IAA Polska wzywają rząd do zaniechania prac nad nową daniną od przychodów reklamowych

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Na początku lutego br. Ministerstwo Finansów poinformowało o rozpoczęciu prac nad nową ustawą, w ramach której wszyscy wydawcy, telewizje, rozgłośnie radiowe, kina, a nawet koncerny technologiczne świadczące usługi reklamy internetowej na terytorium Polski, byliby zobowiązani do zapłacenia tzw. „składki solidarnościowej”, a wysokość kwoty byłaby naliczana od przychodów z reklam. Na temat dokładnych jej założeń możecie przeczytać tutaj.

Wiele organizacji związanych z branżą reklamową skrytykowało podatek i wystosowało do rządu pismo z prośbą o zaniechanie prac nad nową ustawą. Ich zdaniem bowiem wprowadzenie wspomnianej składki solidarnościowej „uderzy bardzo mocno w konsumentów, drenując kieszeń każdego Polaka, przyczyniając się do nakręcania spirali inflacji, z którą zaczynają borykać się gospodarstwa domowe”. 

– Dodatkowo doprowadzi do obniżenia konkurencyjności polskich, mniejszych i średnich firm, których nie będzie stać na promocję, w przeciwieństwie do dużych, międzynarodowych koncernów – napisali w oświadczeniu przedstawiciele Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz IAA Polska.

Teraz przeciwko nowemu podatkowi postanowiły zaprotestować polskie media – w ramach wspólnej akcji kilkadziesiąt spółek prywatnych, m.in. z grup kapitałowych Polsatu, Agory, TVN Grupy Discovery oraz ZPR Media, wystosowało do rządu list otwarty. „Jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media” – napisali przedstawiciele mediów.  

Ponadto, w ramach akcji w środę na stronach głównych najpopularniejszych portali, takich jak Onet.pl czy Businessinsider.pl, w stacjach telewizyjnych (TVN, Polsat), a także na pierwszych stronach wielu dzienników (Rzeczpospolita oraz Dziennik Zachodni), zamiast najnowszych wiadomości, pojawił komunikat na czarnym tle. 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij