Trwa kampania marki Winiary „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Trwa kampania marki Winiary „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”

Problem marnowania żywności w Polsce jest ogromny: każdy z nas wyrzuca średnio ponad 230 kg różnego rodzaju produktów rocznie. W tym samym czasie w skali kraju marnuje się blisko 9 mln ton żywności – z czego za ponad połowę odpowiadają gospodarstwa domowe. Najczęściej pozbywamy się warzyw, pieczywa, posiłków z poprzedniego dnia czy niewykorzystanych składników do przygotowania potraw. Jako przyczyny marnowania żywności podajemy najczęściej jej zepsucie (65,2%), przeoczenie daty ważności (42%), zbyt dużą porcję posiłku (26,5%) lub nazbyt obfite zakupy (22,2%). Wyrzucamy za dużo jedzenia i nie wiemy, jak ograniczyć jego marnowanie.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

– Jako jedna z flagowych polskich marek spożywczych mamy świadomość, z jakimi wyzwaniami mierzą się konsumenci każdego dnia. Kampania „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” jest na to odpowiedzią. Będziemy edukować, inspirować i podpowiadać co robić, by na co dzień ograniczyć marnowanie jedzenia w naszych kuchniach. Wyrzucana żywność to jednak nie tylko nieskonsumowane produkty. To także straty w kontekście pracy rolników, wody czy energii, które niezbędne są do ich wytworzenia. Dlatego przeciwdziałanie marnowaniu żywności to bardzo ważny krok także z perspektywy naszej planety i wyraz troski o jej zasoby – mówi Marcin Popławski, dyrektor Dywizji Kulinariów Nestlé w Polsce.

Kampania, zainicjowana w styczniu, potrwa do końca roku i przebiega w czterech głównych nurtach. Pierwszym z nich jest wsparcie przy przygotowywaniu posiłków. Marka Winiary edukuje, jak przygotowywać posiłki unikając marnowania żywności – proponuje przepisy jak zagospodarować żywność, którą mamy w kuchniach, inspiruje jak bezresztkowo przygotowywać posiłki, podpowiada jak przechowywać żywność, by jak najdłużej zachowała świeżość. Organizatorzy nawiązali współpracę ze znanymi szefami kuchni: Jagną Niedzielską, propagatorką idei „zero waste”, oraz Robertem Harną, doradcą i stylistą kulinarnym. Będą oni cyklicznie przygotowywali pomysły na wykorzystanie posiłków, które pozostały w lodówce, a także z produktów, które konsumenci zwykle mają w zapasach. Inspiracje i porady można znaleźć na witrynie kampanii: https://www.winiary.pl/pomagamy-w-gotowaniu-i-niemarnowaniu/

Kampania pomoże również w planowaniu posiłków i zakupów (m.in. proponując przepisy dostosowane do określonej liczby porcji, porady co do kupowania racjonalnej ilości produktów), będzie popularyzować dzielenie się żywnością (m.in. poprzez wsparcie zbiórek żywności i stałego jej przekazywania potrzebującym), dostarczy także pomysły na nadanie „drugiego życia” opakowaniom (ponowne wykorzystywanie czy wybieranie opakowań nadających się do recyklingu). W ramach kampanii planowane są też aktywacje specjalne. Partnerami akcji zostały: Federacja Polskich Banków Żywności oraz FoodSharing Polska.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij