Muzeum Narodowe w Poznaniu z nowym logo

Muzeum Narodowe w Poznaniu z nowym logo

Po 22. latach Muzeum Narodowe w Poznaniu postanowiło zmienić swoje logo. Jak mówią przedstawiciele instytucji, jest to nie tylko zmiana w obszarze systemu identyfikacji wizualnej, ale przede wszystkim głęboka zmiana organizacyjna.

Poznańskie Muzeum Narodowe odświeża swoje logo – dominujące kolory w nowym CI MNP to biel i czerwień, co jest celowym nawiązaniem do barw narodowych. Biel symbolizuje czystość formy, początek, pokój i jasność, niewinność i prawdę, prostotę i minimalizm. Natomiast symbolika czerwieni to zapał, energia twórcza, odwaga, radość, szczęście, miłość, uczucie, intuicja, natchnienie, świadomość, przywództwo, działanie twórcze, a także oczyszczenie. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

stare logo

nowe logo

Jak czytamy w oficjalnym komunikacie Muzeum Narodowego w Poznaniu, nowa identyfikacja wizualna zakłada również ekspozycję logo w wersji achromatycznej, czarno-białej oraz w gradientach szarości. Logo złożone jest z sygnetu i deskryptora – nowa identyfikacja zakłada poprawność użycia deskryptora w pionie lub poziomie. Z kolei budowa sygnetu została zaprojektowana w oparciu o harmoniczną zasadę złotego podziału. Co więcej, koncept projektu sygnetu logo zawiera przenikające się pierwsze litery nazwy instytucji.

 

Dalej czytamy, że symbolika zawierającej się w sygnecie matematycznej wstęgi Möbiusa to metafora nieskończoności twórczego potencjału, artystycznej inspiracji, którą można dostrzec w zbiorach muzeum. W kształcie sygnetu zaszyta jest jeszcze jedna metafora – to symbolika drzwi otwartych, która nawiązuje do jednej z przyjętych wartości: otwartości i budowania relacji. 

– Jesteśmy otwarci na otaczający nas świat, stając się miejscem spotkań i dialogu. Angażujemy publiczność do uczestniczenia w działaniach muzeum. Otwieramy naszą przestrzeń, likwidując bariery. Budujemy, utrzymujemy i pogłębiamy relacje z naszymi widzami i partnerami w oparciu o przyjaźń, serdeczność oraz wzajemne zrozumienie potrzeb – mówią przedstawiciele Muzeum Narodowego w Poznaniu. 

Wdrożenie zmiany systemu identyfikacji wizualnej skutkuje zmianą dla wszystkich dziewięciu oddziałów Muzeum Narodowego w Poznaniu.

PS

Marka General Motors zmienia swoje słynne logo, które było stosowane przez nią od 1964 roku. Nowa identyfikacja wizualna firmy symbolizuje zmiany zachodzące w koncernie, a także jej dążenia do upowszechnienia pojazdów elektrycznych.

PS2

Marka Burger King przechodzi rebranding – pierwsza od przeszło 20 lat zmiana identyfikacji wizualnej obejmuje m.in. nowe logo, opakowania produktów, oznakowania i dekoracje lokali, a także stroje pracowników sieci.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij