Kontrowersje wokół spotu promującego Tarczę Antykryzysową, w którym wystąpiła fikcyjna restauracja

Kontrowersje wokół spotu promującego Tarczę Antykryzysową, w którym wystąpiła fikcyjna restauracja

PFR zaprezentowało nowy spot promujący Tarczę Antykryzysową. Wokół kampanii narodziło się sporo kontrowersji tuż po tym, jak na jaw wyszło, że w reklamie pokazano fikcyjną restaurację.

Polski Fundusz Rozwoju pod koniec lutego br. zaprezentował nowy spot promujący Tarczę Antykryzysową. W wideo pokazano ujęcia restauracji, która rzekomo miała otrzymać pomoc od państwa w związku z wybuchem pandemii koronawirusa. W reklamie wypowiedział się również anonimowy restaurator, który chwali inicjatywę rządu, bo dzięki niej udało się mu przetrwać i zachować miejsca pracy.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Dokładna nazwa restauracji nie padła jednak ani razu w filmie. Blogerzy z popularnego, satyrycznego profilu Make Life Harder dotarli jednak do informacji, że spot kręcony był w  warszawskim lokalu Artbistro Stalowa 52. MLH postanowiło więc napisać do właścicieli restauracji z pytaniem, czy faktycznie otrzymała ona pomoc od państwa. Jak się okazało, niestety nie. 

Jak przyznała menedżerka lokalu, spot faktycznie był kręcony w restauracji Artbistro Stalowa 52, ale „nie dotyczy ich kompletnie. Nie występują tam nasi pracownicy, właściciele restauracji, nie mieliśmy żadnego wpływu na ich treść i przykro to pisać, są kompletną fikcją. My jedynie wynajęliśmy przestrzeń do reklamy agencji i nie wiedzieliśmy, do czego posłuży” – poinformowała menedżerka restauracji.

Wypowiedź menedżerki restauracji Artbistro Stalowa 52 postanowił skomentować Paweł Borys, szef Polskiego Funduszu Rozwoju – w poście na swoim twitterowym profilu podkreślił, że warszawski lokal otrzymał 843 tys. zł wsparcia z Tarczy Antykryzysowej. Sama Polska Fundacja Narodowa również opublikowała oświadczenie, w którym napisała, że scenariusz spotów był znany właścicielom restauracji i pomoc od państwa istotnie otrzymali. 

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij