Kolekcja Art Event została po raz pierwszy zaprezentowała w 2015 roku. Wówczas IKEA podjęła pierwszą współpracę z artystami z całego świata, takimi jak Carolina Falkholt oraz Eko Nugroho. Ich zadaniem było uczynienie sztuki dostępnej i przystępnej dla każdego.
Czy im się udało? Na to wygląda, bowiem marka już od sześciu lat łączy siły z międzynarodowymi artystami, którzy pozwalają spojrzeć na otaczające nas rzeczy w nowy, ciekawy sposób.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
W tym roku marka zaprezentowała kolejną edycję swojej kolekcji – tym razem do współpracy zaprosiła takich artystów, jak Daniel Arsham (Nowy Jork), Sabine Marcelis (Rotterdam) i Stefan Marx (Berlin).
W efekcie powstała seria artykułów, które doskonale wszyscy znamy, lecz artyści całkowicie zmienili ich dotychczasowe zastosowanie. Tym samym klucz imbusowy stał się dużą lampą stołową oraz latarką, natomiast dron został umieszczony w gablocie, niczym obraz. Artystka Sabine Marcelis znalazła za to coś fascynującego w przecięciu powierzchni i przeniosła ten prosty gest na oprawę lamp, zaś zaprojektowany przez Stefana Marxa wazon oraz pled przywołują emocje za sprawą umieszczonych na nich fraz.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Limitowana kolekcja będzie dostępna w sklepach IKEA i online na IKEA.pl od 1 kwietnia 2021 roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Użyteczność to przyszłość branży marketingowej – przykładem może być aplikacja, która pomogła ograniczyć liczbę wypadków drogowych z udziałem osób słuchających muzyki w słuchawkach.
PS2
Modernizacja fasadowa, odnowienie szyldu baru mlecznego i kratek wentylacyjnych – podczas festiwalu Biennale Sztuki Miejskiej w 2018 roku w przestrzeni miejskiej Gdyni powstały nowe użyteczne realizacje artystyczne.
PS3
W 2019 roku brytyjski oddział marki IKEA zaprezentował całkowicie darmow i ekologiczną kolekcję zatytułowaną Lagom, za pomocą której brand chce zachęcić swoich klientów do upcyklingu.